Direktlänk till inlägg 22 januari 2012

Genialitet eller galenskap - hårfin gräns där ja...

Av Moa Richard - 22 januari 2012 20:39

Med tanke på den härdsmälta som rådde i mina ben under onsdagen så blev det ju sovmorgon där... kvalitet framför kvantitet på träningen... 


Onsdag 18/1:

Shape.

Andra klassen, kändes bra och lite tryggare än sist. Benen var som dom var och det är en konst att stå där längst fram och leverera fysiska stordåd när du har träningsvärk alabama. Tycker dock att jag skötte mig bra och det är väldigt roligt att ha börjat med något nytt.


Torsdag 19/1:

Backintervall Hvitfeldtsgatan. 3 ggr backe + 1 gång trappen upp från hemköp + 3 ggr backe + 2 ggr backe. Ingen längre vila mellan serierna.

Det är här rubriken kommer in, för ibland undrar jag hur det står till med hjärnskrubben. Att springa upp för den där backen åtta gånger (med en trapp in emellan, ifall liksom...) så snabbt du orkar är förbannat jävla asjobbigt. 

Euforin en stund efteråt, när man hämtat sig från den värsta chocken, är väl anledningen till att det inte dröjer länge tills det kommer en repris på eländet. Att det är hemskt positivt för att vässa löpkonditionen hjälper ju också till. 

Tack Sebastian för att du är rubbad nog att haka på och hjälpa mig att orka högprestera. 


Fredag 20/1:

400 reps på tid. Gjorde inte alla 100 i streck utan fick dela upp i omgångar. 25:15 tog det. Inte helnöjd med detta men brukar å andra sidan inte köra det upplägget. Gör om det snart på 24 min. Till sist 20. 

100 Liggande höga rodd i smithmaskin

100 armhävningar

100 situps i maxlutad bänk

100 knäböj ned till lägsta stepbrädan i bottenläget

På armhävning 97 var jag inte mitt tuffaste. Inte i rodd 70 heller, och då var det ända 30 kvar, attans. Känner vart min lats sitter idag.


Efter 400 fyllde jag på med triceps overhead i kinesis, pekplanka, båten och fotrehab.


Cykel 55 min på kvällen. Har bestämt mig för att sluta kalla mina klasser för bonus, för de är lika ansträngande som när jag går på ett pass, men de skall inte utesluta annan träning.


Lördag 21/1:

Vila i stora glass. Pannkakor i stora lass. Åt det först till frukost hemma och sedan som tårta på Alelas 1-årskalas. Dessertaktigheter av olika slag har präglat helgen då jag varit på två olika födelsedagskalas. Tur man inte har kontorsjobb. Det är tur oavsett, men ändå mera efter hundra kakor.


Söndag 22/1:

Yoga, en timme. Balsam för kroppen. Mycket stretch av baksida lår och vader och en hel del fotledsstabilitet. Som skräddarsytt för mig.


I morgon blir det repris av pass som kördes för att par veckor sen, en tung pulshöjare.

Först lite film, clementiner och sömn. Fin söndagskväll till dig som läser:)


   

Plättar på spelt- och hampamjöl och hemlagad musli, ackompanjerat av en smakrik ananas och lång, ledig lördagsmorgon. Ibland glänser man till.


 

Min duktiga kollega Elin som höll i dagens yogapass, tack till dig.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Moa Richard - 19 oktober 2013 23:00

Hej! Jag har nu fått möjligheten att blogga som premiumbloggare hos www.nutraelite.se. Hädanefter så kommer jag dagligen dela med mig av min träning, recept och tips på nya bloggen. Välkommen att följa! http://nutraelite.se/lordagswod/#disqus_t...

Av Moa Richard - 15 oktober 2013 22:53


Fördelen med att ödelägga ryggen ett slag är att resten av kroppen verkligen får vila upp sig, som tex framsida lår! Det kändes som en utvilad kropp (i stora delar åtminstone, inte precis ländryggen då) tog sig an måndag morgon i gymmet efter cykelpa...

Av Moa Richard - 10 oktober 2013 23:34


Fortfarande svullnad, fortfarande saker som gör ont och mina rörelser är långsamma som en 80-årig version av mig själv. Nu är det dock så många färre saker som gör ont, rörligheten ökar för var dag och jag har kunnat ha mina cykelklasser idag och igå...

Av Moa Richard - 5 oktober 2013 13:53


Hade rester av kokad quinoa och tänkte att det säkert kunde bli en god gröt. Det blev det verkligen! 1 port: 1,5 dl kokt quinoa 1,5 dl mjölk (jag tog mandelmjölk) 1 banan, skivad 2 tsk torkad frukt (gojibär och russin idag) Kanel Salt To...

Av Moa Richard - 5 oktober 2013 00:52


Japp, här har vi den. Columna vertebralis. Bärande väggen i huset. Transportväg mellan hjärna och kropp. Sju halskotor, tolv bröstryggskotor, fem ländkotor och sacrum. Riddarna Atlas och Axis på toppen med specialutrustning. Cauda Equina, nervsvans...

Ovido - Quiz & Flashcards