Direktlänk till inlägg 9 september 2013

Måndagsstyrka och grymma paleoscones

Av Moa Richard - 9 september 2013 20:45

Starkare var det ja, så vi kör väl på då. Det var tufft att köra snatchar efter både marklyft och knäböj. Snatchar är alltid tufft, eftersom jag har mycket att fila på teknikmässigt, men det är en kul övning!
Lite trångt i gymet och jag fick dåligt flyt, värt att tänka på till nästa gång vid den tiden...

Att köra 75 min tuff cykel direkt efter ett styrkepass (som var jäkla jobbigt ska tilläggas) är inte optimalt för ökad muskelstyrka, men nu ser det ut som det gör med skola, jobb och så vidare och det blir ännu sämre styrkeökning om jag inte gör det alls.

Har bakat dessa nu två söndagar i rad och de är riktigt goda, både med och utan pålägg!

2 bananer
2 ägg
2 dl mandelmjöl
2 msk kokosmjöl
2 tsk bakpulver
2 tsk psylliumhusk
1-2 tsk kardemumma
1/2 tsk salt
2 dl frysta bär, jag tog halva satsen blåbär och halva hallon

Blanda ihop allt (mosa banan) och klicka ut på bakplåtspapper. Grädda i 200 grader 15-20 min. Förvara i kyl.

Mat · Styrka
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Moa Richard - 19 oktober 2013 23:00

Hej! Jag har nu fått möjligheten att blogga som premiumbloggare hos www.nutraelite.se. Hädanefter så kommer jag dagligen dela med mig av min träning, recept och tips på nya bloggen. Välkommen att följa! http://nutraelite.se/lordagswod/#disqus_t...

Av Moa Richard - 15 oktober 2013 22:53


Fördelen med att ödelägga ryggen ett slag är att resten av kroppen verkligen får vila upp sig, som tex framsida lår! Det kändes som en utvilad kropp (i stora delar åtminstone, inte precis ländryggen då) tog sig an måndag morgon i gymmet efter cykelpa...

Av Moa Richard - 10 oktober 2013 23:34


Fortfarande svullnad, fortfarande saker som gör ont och mina rörelser är långsamma som en 80-årig version av mig själv. Nu är det dock så många färre saker som gör ont, rörligheten ökar för var dag och jag har kunnat ha mina cykelklasser idag och igå...

Av Moa Richard - 5 oktober 2013 13:53


Hade rester av kokad quinoa och tänkte att det säkert kunde bli en god gröt. Det blev det verkligen! 1 port: 1,5 dl kokt quinoa 1,5 dl mjölk (jag tog mandelmjölk) 1 banan, skivad 2 tsk torkad frukt (gojibär och russin idag) Kanel Salt To...

Av Moa Richard - 5 oktober 2013 00:52


Japp, här har vi den. Columna vertebralis. Bärande väggen i huset. Transportväg mellan hjärna och kropp. Sju halskotor, tolv bröstryggskotor, fem ländkotor och sacrum. Riddarna Atlas och Axis på toppen med specialutrustning. Cauda Equina, nervsvans...

Ovido - Quiz & Flashcards