Direktlänk till inlägg 26 september 2013

Ny komplexövning modell asjobbig

Av Moa Richard - 26 september 2013 21:19

Träningsdags igen med Helena och idag var det styrkefokus igen vilket passade mig utmärkt. Fick lära mig en ny tuff och kul helkroppsövning. Det är bra med träningspartner, jag hade knappast gjort 40 reps av den här rackaren annars.


   Vi körde 10 reps var x4, började första två set med 2x12 kg och sen 2x10 kg. Bra övning!


Fortsatte sedan med den här, övning för att aktivera baksida lår och säte i knäböjen. 30 kg första tre seten och sen 40 i sista. Bra övning som nästan kräven en kompis som kan lägga stången på plats!

 

 

Att posera snyggt med ansiktet var inte riktigt på agendan just nu.


Avslutade med favorit sedan gammalt, Joystick. Bra mag-puls och mer eller mindre helkroppsövning. Rita stor cirkel från sida till sida med stången. 20x4 var.


 


Bra pass med bra sällskap! I morgon kör vi igen tillsammans med Jonas, då blir det Robbans special som har legat och lurat en stund...

 
 
Lise Korsedahl

Lise Korsedahl

27 september 2013 00:47

NU blev jag,riktigt peppad! Riktigt bra jobbat, Moa!!

http://korsedahl.nutraelite.se

 
Lillian

Lillian

27 september 2013 20:41

Tyckte du poserade riktigt bra, jag hade aldrig klarat det! ;-)
Jag har fått låna en bok om längdskidåkning av en jobbarkompis idag. Har tittat på lite bilder i boken och bara där steg utvecklingskurvan spikrakt på bara en dag. Team äLLen är all in!

http://lilliansfoto.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Moa Richard - 19 oktober 2013 23:00

Hej! Jag har nu fått möjligheten att blogga som premiumbloggare hos www.nutraelite.se. Hädanefter så kommer jag dagligen dela med mig av min träning, recept och tips på nya bloggen. Välkommen att följa! http://nutraelite.se/lordagswod/#disqus_t...

Av Moa Richard - 15 oktober 2013 22:53


Fördelen med att ödelägga ryggen ett slag är att resten av kroppen verkligen får vila upp sig, som tex framsida lår! Det kändes som en utvilad kropp (i stora delar åtminstone, inte precis ländryggen då) tog sig an måndag morgon i gymmet efter cykelpa...

Av Moa Richard - 10 oktober 2013 23:34


Fortfarande svullnad, fortfarande saker som gör ont och mina rörelser är långsamma som en 80-årig version av mig själv. Nu är det dock så många färre saker som gör ont, rörligheten ökar för var dag och jag har kunnat ha mina cykelklasser idag och igå...

Av Moa Richard - 5 oktober 2013 13:53


Hade rester av kokad quinoa och tänkte att det säkert kunde bli en god gröt. Det blev det verkligen! 1 port: 1,5 dl kokt quinoa 1,5 dl mjölk (jag tog mandelmjölk) 1 banan, skivad 2 tsk torkad frukt (gojibär och russin idag) Kanel Salt To...

Av Moa Richard - 5 oktober 2013 00:52


Japp, här har vi den. Columna vertebralis. Bärande väggen i huset. Transportväg mellan hjärna och kropp. Sju halskotor, tolv bröstryggskotor, fem ländkotor och sacrum. Riddarna Atlas och Axis på toppen med specialutrustning. Cauda Equina, nervsvans...

Ovido - Quiz & Flashcards