Direktlänk till inlägg 15 oktober 2013

Liiite tuffare tag

Av Moa Richard - 15 oktober 2013 22:53

Fördelen med att ödelägga ryggen ett slag är att resten av kroppen verkligen får vila upp sig, som tex framsida lår! Det kändes som en utvilad kropp (i stora delar åtminstone, inte precis ländryggen då) tog sig an måndag morgon i gymmet efter cykelpasset. Det var dags att se vart kroppen befann sig efter krigstillståndet.

5 pullups
10 pushups
15 utfallssteg med stång i frontrack (vilande mot nyckelben). Använde endast 10 kg teknikstång här.

x8. När den ena körde (hade med mig min vapendragare, Helena) så vilade den andra.
Gjorde fler pullups utan hjälp än någonsin, inte alla 40 st men 30-32 st och är skitnöjd med det.
Glad att utfallsgång fungerade bra utan ryggkänningar.

Efter avslut körde vi 5x5 av komplexövningen med kettlebells från någon vecka tillbaka. Jag nöjde mig med 6+6 kg, vilket räckte för att utmana men fortfarande hålla stark rygg. Långsamma knäböjs-övningar känns rätt bra, där kan jag verkligen känna mig trygg med ryggen.

Knees to elbows sist ut, 8x3. Ryggen knakade riktigt högljutt i extensionen under bakåtpendeln av benen, inget ont med det dock utan kändes mer som att jag släppte loss lite "låst skräp", kändes nog lite mjukare efteråt inbillar jag mig.

Idag är det ordentlig träningsvärk som gått loss i kroppen, mest överallt.
Glad att det börjar gå åt rätt håll, även fast det är en bit kvar. Tunga saker, hopp och löpning känns fortfarande en bra bit bort. Får försöka vara glad över det som fungerar tillsvidare och fortsätta använda huvudet så det inte ryggen rasar ihop igen. Som minst 30 pullups till exempel, säkert med lite extra vilovikt att dra upp just nu dessutom.

Mina nya snygga handskar som Helena beställde, vilket grepp!

 
 
Lise Korsedahl

Lise Korsedahl

18 oktober 2013 22:54

Va goa dem ser ut att vara. Jag skall köpa nya nu som jag skall ha när jag tränar med Peter (eleiko stängerna) får så fula valkar i händerna och dem blir fort ömma av ringarna också. Är dessa ett bra alternativ för mig då kanske?! :=)

Kram!

http://nutraelite.se/author/korsedahl

Moa Richard

19 oktober 2013 22:57

Ja, dessa är bra Lise!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Moa Richard - 19 oktober 2013 23:00

Hej! Jag har nu fått möjligheten att blogga som premiumbloggare hos www.nutraelite.se. Hädanefter så kommer jag dagligen dela med mig av min träning, recept och tips på nya bloggen. Välkommen att följa! http://nutraelite.se/lordagswod/#disqus_t...

Av Moa Richard - 10 oktober 2013 23:34


Fortfarande svullnad, fortfarande saker som gör ont och mina rörelser är långsamma som en 80-årig version av mig själv. Nu är det dock så många färre saker som gör ont, rörligheten ökar för var dag och jag har kunnat ha mina cykelklasser idag och igå...

Av Moa Richard - 5 oktober 2013 13:53


Hade rester av kokad quinoa och tänkte att det säkert kunde bli en god gröt. Det blev det verkligen! 1 port: 1,5 dl kokt quinoa 1,5 dl mjölk (jag tog mandelmjölk) 1 banan, skivad 2 tsk torkad frukt (gojibär och russin idag) Kanel Salt To...

Av Moa Richard - 5 oktober 2013 00:52


Japp, här har vi den. Columna vertebralis. Bärande väggen i huset. Transportväg mellan hjärna och kropp. Sju halskotor, tolv bröstryggskotor, fem ländkotor och sacrum. Riddarna Atlas och Axis på toppen med specialutrustning. Cauda Equina, nervsvans...

Av Moa Richard - 2 oktober 2013 21:11

Det här var en omtumlande start på veckan med först en väldigt stark känsla och sedan en väldigt smärtsam känsla.Efter två dagars vila lördag och söndag då fokus låg helt på massörutbildning med en himla massa masserande så var jag taggad att köra ma...

Ovido - Quiz & Flashcards