Direktlänk till inlägg 19 oktober 2012

Avundsjuka

Av Moa Richard - 19 oktober 2012 16:31

Den finns överallt, den vedervärdiga avundsjukan. En god vän till mig, som kämpar järnet för att komma i god form, har under veckan fått många gliringar för att hon är "tråkig" som ska springa istället för att gå på after work. Sen när är det tråkigt att springa? Sen när är det fel att vilja ha en stark och sund kropp?
Jag tror snarare att de som klagar önskar att de själva hade den orken att utmana sig själva till mer än att lyfta en öl på fredagen. Den där ölen som för övrigt smakar mycket bättre efter ett gött träningspass.
Sluta hacka på oss som tränar!

 

 
 
Linnéa

Linnéa

19 oktober 2012 16:40

Det låter ju typ som mig!!
Mina vänner bjuder inte ens med mig ut längre för att jag är så tråkig som oftast inte dricker för att jag ska kunna träna dagen efter.
Och nu börjar det komma saker som att det inte kan vara hälsosamt att träna så mycket och man måste ha vilodagar och äter jag som jag ska.
Visst, jag kanske tränar lite fööör mycket och vilar lite fööör lite och äter väl kanske inte så mycket som jag borde men JAG mår bra.
Borde inte de där som gnäller tänka på vad DE gör för sina kroppar??
Mina "gnällisar" dricker 5-7 dagar i veckan. Visst ibland bara ett glas men ändå och väldans många röker.
Borde man inte se om sig själv innan man ifrågasätter de sunda?

Ett bra ex är en vän som tycker jag var onormal för att jag svepte en liter minimjölk (jag ääälskar minimjölk) när hon då hade varit ute och supit i en vecka i rad!!

Mer mjölk åt folket!

http://linsipip.blogspot.com

Moa Richard

19 oktober 2012 20:46

Ja inte ska man kasta sten i glashus, eller glas från barstol för den delen. Stå på dig Linnéa och strunta i halvalkade kollegor, du är en grym tjej med vilja som få.

 
Hanna

Hanna

19 oktober 2012 17:02

<3 Du är min stjärna! Du utmanar mitt sätt att tänka och det tackar jag dig evigt för!

http://cakeagainstshape.bloggplatsen.se

Moa Richard

19 oktober 2012 20:39

Tack, fint sagt:)

 
Lillian

Lillian

19 oktober 2012 22:14

Precis! Sedan när var det tråkigt att springa, jag bara frågar??? Det är ju supertråkigt att INTE springa! Hade valt ett löppass framför After Work 10 gånger av 10

http://springlust.blogg.se

 
Erika

Erika

20 oktober 2012 16:21

Bra sagt, detta märks väldigt tydligt bland bekanta som inte tränar alls, kanske skäms de för att om du/ni/vi kan träna och ha sundare livsstil kan de även oxå och om man tackar nej till en aktivitet så blir det mycket tydligare för dessa som inte rör sig att de inte gör det.

http://www.theheartofeverything.bloggplatsen.se

 
Isabella

Isabella

25 oktober 2012 18:42

Tycker att det är super med träning och fler borde röra på sig lite mer! Fin blogg, du får jättegärna kolla in min :)

http://bellaslöpsedel.bloggplatsen.se

Moa Richard

25 oktober 2012 22:05

Tack Isabella, det skall jag göra:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Moa Richard - 19 oktober 2013 23:00

Hej! Jag har nu fått möjligheten att blogga som premiumbloggare hos www.nutraelite.se. Hädanefter så kommer jag dagligen dela med mig av min träning, recept och tips på nya bloggen. Välkommen att följa! http://nutraelite.se/lordagswod/#disqus_t...

Av Moa Richard - 15 oktober 2013 22:53


Fördelen med att ödelägga ryggen ett slag är att resten av kroppen verkligen får vila upp sig, som tex framsida lår! Det kändes som en utvilad kropp (i stora delar åtminstone, inte precis ländryggen då) tog sig an måndag morgon i gymmet efter cykelpa...

Av Moa Richard - 10 oktober 2013 23:34


Fortfarande svullnad, fortfarande saker som gör ont och mina rörelser är långsamma som en 80-årig version av mig själv. Nu är det dock så många färre saker som gör ont, rörligheten ökar för var dag och jag har kunnat ha mina cykelklasser idag och igå...

Av Moa Richard - 5 oktober 2013 13:53


Hade rester av kokad quinoa och tänkte att det säkert kunde bli en god gröt. Det blev det verkligen! 1 port: 1,5 dl kokt quinoa 1,5 dl mjölk (jag tog mandelmjölk) 1 banan, skivad 2 tsk torkad frukt (gojibär och russin idag) Kanel Salt To...

Av Moa Richard - 5 oktober 2013 00:52


Japp, här har vi den. Columna vertebralis. Bärande väggen i huset. Transportväg mellan hjärna och kropp. Sju halskotor, tolv bröstryggskotor, fem ländkotor och sacrum. Riddarna Atlas och Axis på toppen med specialutrustning. Cauda Equina, nervsvans...

Ovido - Quiz & Flashcards