Alla inlägg under juli 2012

Av Moa Richard - 28 juli 2012 13:47

Hej!

I morse blev det en sista löptur innan Portugalresan. Kändes skönt att springa av sig lite inför en lång dag med mycket sittande på flygplan och flygplatser. Morgonlöpning kan vara den bästa löpningen, speciellt en lördagsmorgon efter Bruce-konsert när gatorna ligger tomma framför en. Löpskorna får åka med, det kommer bli tokvarmt att springa men förhoppningsvis orkar jag med kortare turer! Och en del surfande?

Onsdag 25/7:
Vila

Torsdag 26/7:
Vila

Fredag 27/7:
Vila

Lördag 28/7:
Löpning ca 11 km. Vet inte exakt, runkeeper funkade inte. Magövningar efteråt.

Av Moa Richard - 24 juli 2012 19:57

Idag äntligen var det dags för crossfit på Gjuteriet i Falkenberg. Robban tog med oss och jag var lite smårädd innan. Crossfit är tuff träning och alltid utanför bekväma lådan. Efter ett par timmar på Skrea strand så drog vi dit och dagens pass, efter en längre uppvärmning med Bulgarian bags, bestod av 60 snatches med 20 kg stång följt av 60 wallballs med 8 kg boll, 3 varv så snabbt vi kunde. Vi jobbade i par och gjorde hela tiden 10 reps var och bytte sedan, alltså blev det 30 reps var per övning och varv. Jag och Henke avslutade på 23:30. Jag svor, var arg och var helt körd i underarmarna vid avslut och fick lägga mig ned. Perfekt! Det här vill jag göra ofta!


24/7:
Crossfit

Bild 1. Per kämpar med sina sista wallballs
Bild 2. Henke är i mål!
Bild 3. Svettiga och så grymt nöjda
Bild 4. Lätt skräckinjagande entré. Tränarna och lokalen var dock mycket trevliga och det är här jag kommer träna när jag är i Falkenberg.

Av Moa Richard - 23 juli 2012 14:40

Bilder från morgonens pass samt nedvarvning med Sara på familjeträningen i lördags. Vi känner alla av de femtielva knäböjarna och annat från detta passet!

I morse var det dags för långpass igen tillsammans med Henke och hans svåger Johan. Lyxigt var även att Johans son Jakob körde följecykel med vatten, det skulle man alltid ha!
Härligt att springa på nya ställen och bra för självförtroendet med en flack bana. Känslan var mycket bra utöver blåsorna på fötterna som börjar bildas ungefär efter 14 km. Är det någon som har bra tips för att råda bot på detta (utöver att man skall ha bra strumpor) så dela gärna med er! Det skulle kännas sådär att behöva uthärda blåsor under drygt halva Lidingöloppet, något säger mig att det kommer bli tufft som det är utan dem.

Söndag 22/7:
Vila.

Måndag 23/7:
Löpning 19,3 km asfalt flack bana. Snittempo 5:33. Kändes bra, hade förmodligen kunnat köra en mara i detta tempot om banan var lika flack och jag kunde fylla på med energi. Över 16 km så börjar energibehovet göra sig påmint...

Nu ligger jag i en solstol och har det hur gött som helst. Ett gött träningspass förgyller verkligen resten av dagen, allt övrigt känns så lätt och behagligt efteråt.

Av Moa Richard - 21 juli 2012 12:19

Idag fyller Henrik 30 och då hade han beställt träningspass för hela familjen, efter uppvärmning så körde vi:

Lördag 21/7:
40 sekunder jobb/15 sekunder vila x4
Dips
Knäböj
Armhävningar
Situps
Utfallshopp
Bearcrawl
Burpees

Efteråt 2 min planka

Det blev ett gött pass med mycket svett och blinningar, nu är vi redo för födelsedagsfirande!

Du kanske också skulle köra en cirkel i trädgården med mamma i sommar?

Av Moa Richard - 20 juli 2012 20:04

Här är jag med som veckans löpare i Petra Månströms maratonblogg, inspirerande blogg att följa!


http://blog.svd.se/maratonbloggen/2012/07/16/jag-vill-kunna-bekvamspringa-i-5-tempo/

Av Moa Richard - 20 juli 2012 14:35

Idag kliade det lite i styrketarmen så därför var det bara att damma av TRX-bandet som legat i väskan sen semestern startade. TRX är ett av mina favoritredskap, bland annat därför att hela kroppen involveras i arbetet och att det går att använda i trädgården. Mitt pass idag pågick i ungefär 25 min, alldeles lagom semesterlängd. Hade jag sluppit bromsbetten så hade det varit perfekt!

Fredag 20/7:Hopprep ca 5 min (inte helt lätt att hoppa i oklippt gräs märkte jag!)15+15 x2 enbens knäböj15+15 x2 utfall15+15 x3 hög rodd+bröstpress10+10+10 x3 axelY+bicepscurl+tricepspress12+12+16 x3 hipdrop+torso rotation 20 x3 omvända crunch, sneda och raka15 x2 liggandes höftabduktion

Eftersom jag knappt kört någon styrka och inte rört ett TRX-band på en bra stund så blir jag inte förvånad om det känns rätt gott i morgon.Henrik fyller 30 i morgon och har beställt cirkelträning på gräsmattan för hela familjen på förmiddagen, det kan bli hur kul som helst!

Ovido - Quiz & Flashcards