Alla inlägg den 24 oktober 2012

Av Moa Richard - 24 oktober 2012 14:20

Vi fortsätter att trycka i oss frukt och grönt hemma då det verkar vara en lyckad strategi för att slippa trilla ner i förkylningsträsket. Ofta blir det smoothies och vissa har ju blivit mer nyttiga än goda. Den här blev båda delarna och värd en minnesnotis:

1 avokado
1 päron
1 apelsin
1 morot
2 msk färsk ingefära
2 msk limejuice
6 frysta jordgubbar

Det här tillsammans med muffins som bakades idag kommer bli så jäkla gott efter de sjuttioelva utfallen ikväll på min shape:)

Mat
Av Moa Richard - 24 oktober 2012 14:09

Oj oj de här blev bra, förmodligen blir det många fler omgångar. Fick tips om receptet från min kollega Annikas blogg (länk finns). Toppen för den som är känslig mot laktos och gluten eller helt enkelt bara undviker dessa! Variationsmöjligheterna är ju oändliga, jag tänker bland annat på rivet äpple, bär, kokos, torkad frukt mm. Denna gången adderade jag kardemumma och citronrasp.

3 bananer
2 dl mandelmjöl
3 morötter, finrivna
1 dl hackade nötter
3 ägg
3 msk kokosolja
2 tsk bakpulver
1 msk kanel
1 tsk salt

Mosa banan och blanda med ägg och olja. Blanda samman torra ingredienser och tillsätt sedan morötter och banansmeten. Klicka smeten i muffinsformar och grädda i 200 grader 20-25 min.

Mat
Ovido - Quiz & Flashcards