Direktlänk till inlägg 28 mars 2013

Burpees någon?

Av Moa Richard - 28 mars 2013 23:48


Bild från min klass på lördagens Vi kämpar för livet. Foto: Amanda Steén. Jag kommer lägga in en länk till henne när jag får möjlighet.

Tenta nummer fyra för terminen, dagen till ära allmän fysiologi, är avklarad. Tuffaste hittills och det åligger starka misstankar om att det kan bli en omtenta, skit också. Om ändå motivationen till att sätta sig och plugga kunde vara lika stark som den att träna. Känner alltid att hjärnan sprungit ett Lidingölopp efter en dag på skolan och då orkar den oftast inte mer liksom.

Efter min miserabla tentaskrivning så var det som tur var dags för korta intervaller med Helena. Vi sprang ned till operan och där blev det 15 rusher på ca 100 meter med jogg tillbaka till start. Strålande sol och stark känsla. Något stick i foten men det har ju inte känts värre efter något pass än sålänge.

Någon timmes jobb senare så var det dags igen på Landala innan min cykel. Planen var att köra någon WOD men så sprang jag på Robert som precis skulle ha sin crosstraining och det var ju kul att passa på när jag för ovanlighetens skull kunde gå.

Herregud, femhundratusen burpees i olika former... Han hade lagt upp det som tre block där det var tre-fyra övningar som kördes under 38 sek och så var det 10 sek vila mellan övningarna, tre varv. Första blocket bestod av en planka-hopp-thrusters-ryck, utfallshopp, burpees och roll out (mage). Smaka på den kombon...

Utfallshopp kan nog vara min värsta hatövning och i tätt följe av burpees så blir den inte mer poppis. Block två och tre innehöll... just det, också burpees. Känner mig rätt så färdighoppad för idag. Kul pass och annorlunda upplägg, Robert var grym i sin instruktörsroll.

Jag fick smita under tredje och sista blocket eftersom min 90 min cykel väntade. Alltid ett sant nöje:)

Känner nu att jag kört trippla tuffare pass idag, skönt trött i kroppen och vetskapen om att jag har sovmorgon till klockan åtta känns fantastisk!

Då det fanns noll andra alternativ under bilresan upp till mamma och jag hade kunnat äta en häst (inget fel på hästkött!) så blev det McDonalds. Det var fortfarande inte någon höjdare. Kan inte för mitt liv förstå varför detta är en sådan världsomfattande hit.

Glad påsk!

 
 
Hanna

Hanna

29 mars 2013 00:04

Om du frågar mig så förstår jag varför det är en världsomfattande hit :) Om donken inte hade funnits hade jag vart smal å snygg nu!!

http://www.cakeagainstshape.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Moa Richard - 19 oktober 2013 23:00

Hej! Jag har nu fått möjligheten att blogga som premiumbloggare hos www.nutraelite.se. Hädanefter så kommer jag dagligen dela med mig av min träning, recept och tips på nya bloggen. Välkommen att följa! http://nutraelite.se/lordagswod/#disqus_t...

Av Moa Richard - 15 oktober 2013 22:53


Fördelen med att ödelägga ryggen ett slag är att resten av kroppen verkligen får vila upp sig, som tex framsida lår! Det kändes som en utvilad kropp (i stora delar åtminstone, inte precis ländryggen då) tog sig an måndag morgon i gymmet efter cykelpa...

Av Moa Richard - 10 oktober 2013 23:34


Fortfarande svullnad, fortfarande saker som gör ont och mina rörelser är långsamma som en 80-årig version av mig själv. Nu är det dock så många färre saker som gör ont, rörligheten ökar för var dag och jag har kunnat ha mina cykelklasser idag och igå...

Av Moa Richard - 5 oktober 2013 13:53


Hade rester av kokad quinoa och tänkte att det säkert kunde bli en god gröt. Det blev det verkligen! 1 port: 1,5 dl kokt quinoa 1,5 dl mjölk (jag tog mandelmjölk) 1 banan, skivad 2 tsk torkad frukt (gojibär och russin idag) Kanel Salt To...

Av Moa Richard - 5 oktober 2013 00:52


Japp, här har vi den. Columna vertebralis. Bärande väggen i huset. Transportväg mellan hjärna och kropp. Sju halskotor, tolv bröstryggskotor, fem ländkotor och sacrum. Riddarna Atlas och Axis på toppen med specialutrustning. Cauda Equina, nervsvans...

Ovido - Quiz & Flashcards