Alla inlägg den 21 mars 2013

Av Moa Richard - 21 mars 2013 21:19

Nu har det kommit, beviset på min största fysiska prestation hittills! Stolt? Ja. Dags att blicka framåt dock...

Ja, det dra ihop sig på riktigt. Min uppladdning är långt ifrån den nivå jag hade förra året. Förhoppningsvis kan mina mil i längdspåren, mina GRIT plyo (och Strength för all del) och otaliga cykelpass göra viss nytta inför uppgiften Göteborgsvarvet.

Efter senaste besöket hos min vassa osteopat så känner jag mig vid gott mod vad gäller foten och jag tänker satsa fullt ut nu och hoppas på det bästa.

Nyckeln är att trots tidsbrist skynda långsamt och trappa upp gradvis. Jag kommer börja med två löppass per vecka och öka på distans med ca en km per pass. Från och med nästa vecka blir det intervall, tempot ska upp och målet från förra året står kvar, Max 1:45 vilket motsvarar 5 min/km. Sist var jag 74 sekunder över det.

Idag blev det ett vinande kallt löppass med Helena. 7,3 km i ett behagligt tempo. Jag reggar på Runkeeper men just nu skiter jag i tempo och vill bara komma in i känslan. Riktigt härligt att få komma igång!

Ovido - Quiz & Flashcards