Alla inlägg den 2 maj 2012

Av Moa Richard - 2 maj 2012 22:45

Hej,


Då var det söndag på en tisdag och medans vissa har demonstrerat så har jag cyklat 105 km tillsammans med Henrik och Per. Backarna var ungefär tusen till antalet och jag var i vanlig ordning den svagaste länken. En gång gapade jag mina högsta svordomar och en gång började jag nästan gråta, många färre gånger än på Mjörn runt i höstas! Nu sitter jag här och känner mig någorlunda redo för att om en stund möta upp min löpargrupp som idag skall få köra backintervall i Änggårdsbergen. Att jag är den som står på toppen och klockar känns extra skönt idag.

Med ökning av löpning och cykling och minskning på styrketräning så känner jag nu att det börjar byggas upp ett sug efter att styrketräna mer igen, sådant sug är bra, håll den tanken...


Fredag 27/4:

Yoga 60 min kl 13

Cykel 55 min kl 17.30


Lördag 28/4:

10 km terränglöpning i Blackebergs naturreservat i Bromma. Väldigt fin och väldigt backig bana och jag kände mig riktigt stark.


Söndag 29/4:

Vila och kringstrosande i Stockholm.


Måndag 30/4:

Stavgångspromenad i Änggårdsbergen och Slottsskogen, 60 min med min grupp. I övrigt vila och grill!


Tisdag 1/5:

Cykling 105 km. 23,6 tempo vilket jag känner mig nöjd med med tanke på banans utformning. Jonsered-Nääs-massor med backar i fin skog och sjö-atmosfär.

Att komma ihåg till Hallandsloppet till helgen: SALT! och en till drickahållare. Fick kramp när det var några kilometer kvar hem och var tvungen att stanna och stretcha en stund innan jag kunde röra benen igen, inte så kul om det skall behöva hända i skarpt läge. Salt, vätska och socker, gärna tillsammans och ännu mer än idag.


Onsdag 2/5:

Löpning 10,6 km kl 12.40 Asfalt. Komfortlöpning, benen var trötta efter tisdag och behöver sparas inför helgens lopp. Det som känns bra är att komfortlöpningen ändå börjar gå snabbare och jag kan öka de sista kilometrarna utan att benen blir tunga och sura. Det börjar hända grejer med löpformen. Jag hade gärna flyttat fram varvet två helger till, så att det kunde få gå lite tid mellan Hallandsloppet (10 mil cykel till helgen) och varvet. Helst skulle jag vilja hinna med något mer långpass på runt 18 km, men det blir tight nu med löpning över lag fram till varvsdagen. Får bli en tur om 12 km nästa måndag och sen ett lätt och kort pass på torsdagen. Har två cykelpass och shape att ta hänsyn till under varvsveckan också så löpningen kan inte styra helt...


Shape kl 19.


Införskaffade cykeltröja, fluffiga korthandskar, bars och en till flaskhållare idag. Det kostar på med cykling men nu skall jag nog stå mig en stund!


Näst sista stavgångskvällen, här i Änggården. Strålande vackert väder och vacker natur. Ibland är det extra jobbigt att jobba.


Nya cykelbyxorna, hur bra som helst. Inte en tillstymmelse till sveda och värk trots dryga 10 mil på sadeln, detta bådar gott inför dagen V!


82 mil to go...  

Ovido - Quiz & Flashcards