Alla inlägg den 17 augusti 2012

Av Moa Richard - 17 augusti 2012 13:17

Idag kände jag att det var dags för repris av crossfit-passet i Falkenberg. Då jag var ensam så la jag in 1 min vila mellan varje omgång istället för att vänta tills partnern är klar. På jobbet har jag tillgång till två bollar, därför hade jag en bakom mig som skulle nuddas i varje knäböj, mycket bra när man är trött och annars hade börjat slarva. Allra roligast i par, såklart, men funkade fint själv också. Jag vart grymt svett och trött efteråt.

10 snatches med 20 kg olympisk stång+ 10 wallballs med 8 kg boll, vila 1 min, upprepade 9 gånger. Totalt 90 reps av var övning.
Efter lite vila gjorde jag 100 sneda situps som fredagsbonus. Ett par vilor under vägen, magen blir tröttare än man kan tro av att hiva runt stänger och bollar.

Ikväll är det dags för 55 min cykel, min sista innan fröken Trixie tar över.

Fredag 17/8:
Styrka snatches+wallballs
Cykel 55 min

I morgon hoppas jag på en pigg fot som är med på att ränna runt i skogen, behöver en revansch från måndagens elände.

Trevlig helg:)

Ovido - Quiz & Flashcards