Alla inlägg den 30 augusti 2012

Av Moa Richard - 30 augusti 2012 23:29

Elin kör nedjogg efter backpasset.

Just nu handlar mycket om backar. Inte nog med att jag behöver bli lite starkare uppför så vore det högst lämpligt om jag också kunde lära mig att löpa utför på ett vettigt sätt. Sluta bromsa och faktiskt dra nytta av situationen istället. Jag förstår teorin men tycker det är skitsvårt att få till det.

Tisdag 28/8:
Löpning 12,33 km upp till änggården. 5:37 tempo. Backar och högt tempo är ännu inte en ekvation som jag bemästrar. Fin bana om än lite kort och bra backar. Vågar inte fristila för mycket där uppe för då springer jag vilse och det är dumt när man har en jobbtid att springa tillbaka till. Gillar på något sadistiskt sätt backen som leder upp till banan... Den kändes lite bättre även denna gång.
Cykel 45 min följde efter löppasset.

Onsdag 29/8:
Shape på kvällen.

Torsdag 30/8:
Löpning backintervaller med Elin. Efter en kvarts uppvärmning så sprang vi hvitfeldtsgatan upp 12 gånger, lätt jogg nedför. Efter 6 gånger så tog vi 2 min vila. Gott pass och så bra med sällskap av ett energiknippe som Elin!

I morgon blir det äntligen yoga, god natt!

Ovido - Quiz & Flashcards