Direktlänk till inlägg 20 april 2013

Bästa bananbrödet och årets bästa löptur

Av Moa Richard - 20 april 2013 00:01

Dagens bröd och dagens runda.

Bra dag det här! Jag fick jättefina rosa cykelhandskar av Helena och en flaska champagne av min goa pt-kund, som julafton en helt vanlig fredag!

Innan jag skulle köra en timme cykling på jobbet så passade jag på att ta en löptur. Med tisdagens sega löptur färsk i minnet (att springa klockan 6.30 är nog inget för mig alltså...) så hade jag inga skyhöga förväntningar. Tänkte trots det pressa ur mig en års-premiär på milen. Funderade på om Garminklockan var felaktigt inställd på glädjemätare, höll jag verkligen 5-tempo och många kilometer under det? Både Runkeeper och Garmin ljuger dock inte och rundan slutade på 11,4 km och snitt på 5:03. Gott för löpar-självförtroendet! Använde mina gamla inkörda skor så inte vaderna skulle starta krig. De andra får Fassas in...

Bakade mitt hittills bästa bananbröd:

2 stora mogna bananer
5 dl mandelmjöl
3 ägg
4 msk kokosolja
2 msk krossat linfrö
2,5 tsk vaniljpulver
2 tsk honung
1 tsk bikarbonat
Lite citronsaft (för att neutralisera smaken av bikarbonat)

Mixade ihop detta och rörde sedan i lite solroskärnor. Gräddade i silikonform ca 50 min i 175 grader. Blev bra höjd på brödet och det smakar väldigt gott!

Nu blir det vila inför morgondagen, först PT-kund i Slottsskogen och sedan 10 mil cykling till och från Onsala. Morgondagens 5-rätters på Heaven 23 kommer sitta som gjutet.

Trevlig helg!

 
 
Erika

Erika

20 april 2013 07:22

Duktiga du! Ska testa det där brödet!

http://thegeartofeverything.bloggplatsen.se

Moa Richard

20 april 2013 18:31

Tack! Testa ja, det blev kalasbra!

 
Sofie DJ

Sofie DJ

24 april 2013 23:57

Detta recept måste jag testa :-)! Tack för tipset Moa :-)!

http://www.duvhok.blogg.se

Moa Richard

25 april 2013 07:45

Så lite så! Såg att du varit på gjuteriet, det är ju en favorit!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Moa Richard - 19 oktober 2013 23:00

Hej! Jag har nu fått möjligheten att blogga som premiumbloggare hos www.nutraelite.se. Hädanefter så kommer jag dagligen dela med mig av min träning, recept och tips på nya bloggen. Välkommen att följa! http://nutraelite.se/lordagswod/#disqus_t...

Av Moa Richard - 15 oktober 2013 22:53


Fördelen med att ödelägga ryggen ett slag är att resten av kroppen verkligen får vila upp sig, som tex framsida lår! Det kändes som en utvilad kropp (i stora delar åtminstone, inte precis ländryggen då) tog sig an måndag morgon i gymmet efter cykelpa...

Av Moa Richard - 10 oktober 2013 23:34


Fortfarande svullnad, fortfarande saker som gör ont och mina rörelser är långsamma som en 80-årig version av mig själv. Nu är det dock så många färre saker som gör ont, rörligheten ökar för var dag och jag har kunnat ha mina cykelklasser idag och igå...

Av Moa Richard - 5 oktober 2013 13:53


Hade rester av kokad quinoa och tänkte att det säkert kunde bli en god gröt. Det blev det verkligen! 1 port: 1,5 dl kokt quinoa 1,5 dl mjölk (jag tog mandelmjölk) 1 banan, skivad 2 tsk torkad frukt (gojibär och russin idag) Kanel Salt To...

Av Moa Richard - 5 oktober 2013 00:52


Japp, här har vi den. Columna vertebralis. Bärande väggen i huset. Transportväg mellan hjärna och kropp. Sju halskotor, tolv bröstryggskotor, fem ländkotor och sacrum. Riddarna Atlas och Axis på toppen med specialutrustning. Cauda Equina, nervsvans...

Ovido - Quiz & Flashcards