Alla inlägg den 18 september 2013

Av Moa Richard - 18 september 2013 21:03

Andra gången jag gjorde den här goda äpplekakan. Den är inte dessertigt söt utan funkar utmärkt till kaffet som mellanmål! Hittade den på Tasty Healths blogg och dubblade receptet den här gången samt gjorde några ändringar.

Två tunt skivade äpplen
6 msk mandelmjöl
4 msk kokosmjöl
2 msk smält kokosolja
2 ägg
4 msk whey proteinpulver vanilj (kan bytas mot mandelmjöl)
2 tsk bakpulver
2 tsk kanel
1 msk kokossocker (honung funkar)
1 tsk vaniljpulver
2 msk mandelmjölk
Lite russin

Smörj liten form med kokosfett, klä botten och sidor med äpple, häll på den tjocka smeten och toppa med äpple och kanel. Ugn på 175 grader ca 30 min. Gott med kokosgrädde till.
Går givetvis att söta till det med mer socker och toppa med glass!

I morse efter cykeln så var det dags att lyfta igen.

Start:
5 marklyft+5 frontsquats+5 hang cleans+ 5 push press+ 5 backsquats på rad x5. Började på 35 kg men fick gå ned till 32 i andra setet och sen 30 kg, pga att det blev för tungt i push pressen.

Fortsättning:
Marklyft 3 x4, 77.5 kg, så nytt rekord igen (fördel med att precis börjat fokusera på något, man får pb hela tiden!)
Backsquats 5 x4, 50 kg. Börjar kännas bättre.
Sumosquats hipull 5 x4, 30 kg. Gillar!
Avrundade med crunch på boll.

Mycket baksida idag och jag förväntar mig redig träningsvärk i morgon.

Robban skickade en elak wod som jag är sugen på att testa, vill dock inte ha kört konditionsträning innan så vi får se när den kan passas in!

Mat · Styrka
Ovido - Quiz & Flashcards