Alla inlägg den 1 december 2011

Av Moa Richard - 1 december 2011 15:40

Eller hur? Förstår jag ens själv vad jag menar? Har lite shape-workshop med mig själv i vardagsrummet och denna övning skall absolut med på skeppet i januari. Jag gillar allt där man får lyfta sig själv.


Onsdagsträning:

20 min crosstrainer

10 min löpning på band

Shape, samma program som i måndags. Tog dubbla hantlar och kortade ner gummibanden, nu började det likna något.

Vem bestämde att 5 kg var tyngsta hanteln som skulle få följa med in i en gruppträningssal? Vem bestämde att tjockaste gummibandet skulle vara som en barillaspaghetti? Måste vi bestämma på förhand att tjejer som går på gruppträning är klena? 


Torsdagsträning:

18 min löpband+18 min löpband+5 min löpband, kortare promenad uppför mellan. Pulsen börjar normalisera sig igen, skönt att slippa andnöd så fort jag ställer mig på bandet. Kunde öka tempot lite idag utan att kräkas, bara stark känsla. 

Fotrehab.


Ikväll är det dags för vattenTRÄNINGEN, vilken kommer innebära många, många spänstiga skidåkare, höga sparkar mm som bonus. 


I morgon blir det sällskapsträning med min klassikermusketör Per, kommer bli grym start på dagen!


Dagens ristips:

Ris är i mitt tycke en halvrolig råvara i sig, men de svarta bönorna, rödlöken, ärtorna, majsen och chiliflagorna har gjort matlådan till en höjdare i fyra dagar nu. Testa.


Ovido - Quiz & Flashcards