Alla inlägg den 2 december 2011

Av Moa Richard - 2 december 2011 13:49

Ibland undrar jag hur människor som mig är skapta egentligen, när man frivilligt gör de mest mjölksyrafrämjande, elaka övningar man kan komma på? Utfallshopp är en sådan för mig. Jag hatar det men att jag hatar det gör att jag också måste älska det (?). Jag har inte någon gång upplevt känslan av att dessa rötna hopp känns lättare. Jag tänker hoppa, hoppa och hoppa hela december. Chinsa också för den delen. Nu får det vara nog. Gravitation är bara en känsla.


Fredagsträning:

30s+30s x4 upplägg:

Kinesisflyes+sprawl 

Kinesis "dra igång motorn"-hög rodd+utfallsglidaren med press

KinesisY+spänstcurl

Kinesiscrunch+utfallshopp

Chins i gravitronen+omvänd ryggresning på bänk

3-stegsdips+magrodd på bräda

1 min planka-1 min hopprep-1 min planka


Bonus: 55 min cykel kl 17.30


vilket leder mig till 18-timmarsutmaningen: kl 17.30 55 min cykel på kungsgatan, kl 9.30 lördag 45 min cykel också kungsgatan, kl 11.15 lördag 55 min cykel på landala. Förstå så gott det blir med glögg och pepparkakor efter det där, kroppen kommer att bränna som en kakelugn:). 


Har du gjort dina utfallshopp?

Ovido - Quiz & Flashcards