Direktlänk till inlägg 11 januari 2012

Jag har ett par vader

Av Moa Richard - 11 januari 2012 21:13

Det har jag alltid haft, men aldrig har de snackat så mycket som nu. Tre saker märker jag tydligt av sedan mitt arbetet med ny löpteknik började: LÄTTHET I STEGET, DRIV och JÄVLIGT TRÖTTA VADER, framför allt vid asfaltslöpning. Att stretcha vader har aldrig tidigare känts lika skönt. Övning ger ju som bekant färdighet så därför räknar jag kallt med mindre trötta vader när jag övat lite till!


Måndag 9/1:

90 min cykel på kvällen med stundtals mycket hög intensitet. Hade från början tänkt lägga in ett styrkepass här, men eftersom det sedan blev shape-klasser både tisdag och onsdag så fick det vara bra utan.


Tisdag 10/1:

45 min cykel + 45 min shape.


Onsdag 11/1: 

Löpning 9.2 km, 5:30 tempo, asfalt. Fotrehab. 55 min shape på kvällen (själv mycket nöjd med mitt shapepass, kom med nästa gång!)


Planen var att springa 11 km, och det hade inte varit några som helst problem rent konditionsmässigt, men det var så tråkigt till slut. Utgick från jobbet och avslutade hemma. Där emellan så skulle slottsskogen ingå. Inga konstigheter, sprang stora varvet runt slottsskogen, nordhemsbacken upp, hittade en backe till, kom ner till skanstorget. Sen tog liksom påhittigheten slut... Det där med att bara springa runt lite på stan funkar inte så bra för mig. Har gjort det många gånger och det brukar skita sig efter på pricken 50 minuter. En förutbestämd sväng är vad jag behöver, gärna naturskön. Skatås är ju fantastiskt bra för ändamålet men ligger tyvärr i andra änden av stan. Änggården ligger nära, men jag behöver dels hitta en längre slinga där uppe och så är det nog ordentligt geggigt just nu. Gegga är inte farligt, jag vet, men jag är bortskämd och ville ha det lite torrt om foten...


Att bo i stan har helt klart många positiva sidor, men just när det kommer till natursköna och inspirerande löparrundor så är det väl sådär... Sitter du och klämmer på ett tips?


Dagens konditionspass var behagligt, morgondagens konditonspass skall inte vara det. Ur bekväma lådan som en brukar säga.


Dagens träningslåt: Audacity of huge, Simian Mobile Disco. 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Moa Richard - 19 oktober 2013 23:00

Hej! Jag har nu fått möjligheten att blogga som premiumbloggare hos www.nutraelite.se. Hädanefter så kommer jag dagligen dela med mig av min träning, recept och tips på nya bloggen. Välkommen att följa! http://nutraelite.se/lordagswod/#disqus_t...

Av Moa Richard - 15 oktober 2013 22:53


Fördelen med att ödelägga ryggen ett slag är att resten av kroppen verkligen får vila upp sig, som tex framsida lår! Det kändes som en utvilad kropp (i stora delar åtminstone, inte precis ländryggen då) tog sig an måndag morgon i gymmet efter cykelpa...

Av Moa Richard - 10 oktober 2013 23:34


Fortfarande svullnad, fortfarande saker som gör ont och mina rörelser är långsamma som en 80-årig version av mig själv. Nu är det dock så många färre saker som gör ont, rörligheten ökar för var dag och jag har kunnat ha mina cykelklasser idag och igå...

Av Moa Richard - 5 oktober 2013 13:53


Hade rester av kokad quinoa och tänkte att det säkert kunde bli en god gröt. Det blev det verkligen! 1 port: 1,5 dl kokt quinoa 1,5 dl mjölk (jag tog mandelmjölk) 1 banan, skivad 2 tsk torkad frukt (gojibär och russin idag) Kanel Salt To...

Av Moa Richard - 5 oktober 2013 00:52


Japp, här har vi den. Columna vertebralis. Bärande väggen i huset. Transportväg mellan hjärna och kropp. Sju halskotor, tolv bröstryggskotor, fem ländkotor och sacrum. Riddarna Atlas och Axis på toppen med specialutrustning. Cauda Equina, nervsvans...

Ovido - Quiz & Flashcards