Direktlänk till inlägg 16 januari 2012

Cykelpass? Nej men inte skall väl jag?!

Av Moa Richard - 16 januari 2012 13:43

Goddag,


Rubriken syftar till de femtielva cykelpass jag i vanlig ordning ägnat mig åt. Überbra att få betalt för detta, ingen klagande underton, alls. Att tacka nej till att vicka på ett cykelpass när jag kan känns som att sitta framför en godisskål när man är godissugen och inte äta. Jag äter. Har förberett en hel del spellistor under helgen så att jag skall slippa ägna så mycket tid åt detta under terminen, känns skönt att släppa den biten och endast hetsa upp mig över shapemusik emellanåt.


Torsdag 12/1:

Intervall på bandet. 14 km/h 2 min-1 min x8 + 90 sek extra för att vara "värre" än sist. Fy fan. Saknade mitt sällskap och är glad att jag hade musik, det blev en del gastande de sista tre intervallerna. Skall nämna att jag aldrig har under 1% lutning på bandet, det är lite fusk eftersom att bandet rör sig framåt till skillnad från marken utomhus.


Fredag 13/1:

Cykel  45 min kl 6.45

Följt av:

10 x3 Negativa chins

17+11+10 dips i ställning

10 x3 omvända flyes i kinesis

10 x3 Ryggresning "grävskopa"

Crunch med motstånd kinesis, många

Bålrotation fot på boll, många

Pekplanka, så länge jag orkade

Fotrehab.


Cykel 55 min kl 17.30


Det var väldigt gott och trevligt med en lugn after work på Tapaskällaren efter kvällspasset! 


Lördag 14/1:

Cykel 45 min kl 9.30


Söndag 15/1:

Vila. Hemmapyssel och söndagsmys med Maria, knappt utanför dörren. Granen rök, snart är det vår...


Måndag 16/1:

TRX-pass:

30 sek x3/ben pistolsquats

30 sek x3/ben sidoutfall

30 sek + 30 sek x3 hög rodd + bröstpress

30 sek x3 lårcurl med höftlyft

30 sek x3/sida powerpull

30 sek + 30 sek bicepscurl + tricepsoverhead

30 sek x3/sida hipdrop

30 sek x3 omvänd crunch, vanliga och sneda. Dagens sämsta, fy så kass jag var.

Fotrehab


Cykel 90 min kl 18.30 ikväll.


Varför jag skrev in kategorin träningstips är därför att jag verkligen varmt vill tipsa om TRX-träning om du inte har testat detta. Kroppskontroll, balans, bål, bål, bål. Hundra gånger roligare än att sitta i en maskin och utmanar de egenskaper som vi alla har nytta av. Skulle någon vilja ha lite övningstips så kan jag lägga ut bilder.


Har investerat i ett 10-klippkort på Military fitness, så det verkar inte bättre än att jag skall spyträna en del tisdagskvällar i slottsskogen framöver. Mycket spännande. Någon som skall med? Kanske Groupon fortfarande har dealen, 195 kr för 10 ggr. Namnet på träningen antyder gapig coachning med hårda ord. Hoppas, hoppas att det inte stämmer. Otroligt omotiverande enligt mig.


Dagens träningslåt: Love is my drug med John ME.

Dagens mätt länge: Sallad på helspelt med blandade bönor, rödlök, rödkål och lite olivolja med lime. Så värt.




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Moa Richard - 19 oktober 2013 23:00

Hej! Jag har nu fått möjligheten att blogga som premiumbloggare hos www.nutraelite.se. Hädanefter så kommer jag dagligen dela med mig av min träning, recept och tips på nya bloggen. Välkommen att följa! http://nutraelite.se/lordagswod/#disqus_t...

Av Moa Richard - 15 oktober 2013 22:53


Fördelen med att ödelägga ryggen ett slag är att resten av kroppen verkligen får vila upp sig, som tex framsida lår! Det kändes som en utvilad kropp (i stora delar åtminstone, inte precis ländryggen då) tog sig an måndag morgon i gymmet efter cykelpa...

Av Moa Richard - 10 oktober 2013 23:34


Fortfarande svullnad, fortfarande saker som gör ont och mina rörelser är långsamma som en 80-årig version av mig själv. Nu är det dock så många färre saker som gör ont, rörligheten ökar för var dag och jag har kunnat ha mina cykelklasser idag och igå...

Av Moa Richard - 5 oktober 2013 13:53


Hade rester av kokad quinoa och tänkte att det säkert kunde bli en god gröt. Det blev det verkligen! 1 port: 1,5 dl kokt quinoa 1,5 dl mjölk (jag tog mandelmjölk) 1 banan, skivad 2 tsk torkad frukt (gojibär och russin idag) Kanel Salt To...

Av Moa Richard - 5 oktober 2013 00:52


Japp, här har vi den. Columna vertebralis. Bärande väggen i huset. Transportväg mellan hjärna och kropp. Sju halskotor, tolv bröstryggskotor, fem ländkotor och sacrum. Riddarna Atlas och Axis på toppen med specialutrustning. Cauda Equina, nervsvans...

Ovido - Quiz & Flashcards