Direktlänk till inlägg 25 januari 2012

Vad snällt av dig vad

Av Moa Richard - 25 januari 2012 22:23

Onsdag kväll och det känns som att det är rätt så högt tempo på det mesta. Tittade i kalendern för nästa vecka och tyckte att den såg tom ut, men insåg att det redan står mer i den än vad jag satt som riktmärke för en "normal" arbetsvecka. Stor kontrast från Egyptens lata dagar med en bok i handen kan man säga. När man inte har avslappnande Egypten tills hands så är Nina Simone ett skapligt substitut. 


Måndag 23/1:

Styrka med puls. Favorit i repris från 6/1 i sällskap av Jonis. Höga roddar i trx byttes ut mot negativa chins. Bra pass!


Tisdag 24/1:

Cykel 45 min följt av

Löpning 11 km på bandet. 5:27 tempo. Inte jättekul att stå still men det är isigt ute och jag har inga dubbskor. Kändes lätt och bra i steget och jag tycker att det kändes helt okej flåsmässigt. Det var skönt när det var avklarat men jag hade kunnat stå där en stund till. Kanske inte helst en mil till dock så det är tur att det är en stund kvar till Göteborgsvarv...

Vaderna hämtade sig förvånansvärt snabbt. De var ilsket stela efter passet, men efter lite heat lotion på kvällen så var de som nya! Fortsätt gärna så snälla ni så slipper jag gå runt som ett kylskåp på jobbet efter varje löppass.


Onsdag 25/1:

Shape på kvällen. 

Sova är det nya, så jag sov istället för att ställa mig på en tråkig crosstrainer på morgonkvisten.


Torsdagsplanen är att försöka hinna klämma in en intervall på bandet på valhalla innan vattenträningen. Eller kanske rent av simma då, när jag ändå kommer dit i tid? Något av dem. Blir det inte intervall i morgon så blir det på lördag.


Laxbiffsrecept till Jessica L:

Laxfilé, lätt creme fraische (typ 3/4 paket till 800 gram fisk), 1 finhackad rödlök, dijonsenap, torkad chili, salt och peppar. Mixa laxen till en "grötig men fast" konsistens och blanda i övriga ingredienser. Forma till biffar och stek! Jag tycker att det blir lagom med sex biffar på 800 gram fisk.

I min matlåda är det just nu laxbiff tillsammans med fullkornscouscous med bönor, cornichoner, rödlök, tomat, gurka, paprika, lite olivolja och salt och peppar. Magi i matlåda om jag får säga det själv:)


Om tv 4 är ett dugg snälla så har de lagt ut mästerkockens senaste avsnitt nu, har väntat och väntat...


 
 
Ingen bild

Jessica

25 januari 2012 23:27

Tjohoo! Tack för receptet... det ska göras i helgen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Moa Richard - 19 oktober 2013 23:00

Hej! Jag har nu fått möjligheten att blogga som premiumbloggare hos www.nutraelite.se. Hädanefter så kommer jag dagligen dela med mig av min träning, recept och tips på nya bloggen. Välkommen att följa! http://nutraelite.se/lordagswod/#disqus_t...

Av Moa Richard - 15 oktober 2013 22:53


Fördelen med att ödelägga ryggen ett slag är att resten av kroppen verkligen får vila upp sig, som tex framsida lår! Det kändes som en utvilad kropp (i stora delar åtminstone, inte precis ländryggen då) tog sig an måndag morgon i gymmet efter cykelpa...

Av Moa Richard - 10 oktober 2013 23:34


Fortfarande svullnad, fortfarande saker som gör ont och mina rörelser är långsamma som en 80-årig version av mig själv. Nu är det dock så många färre saker som gör ont, rörligheten ökar för var dag och jag har kunnat ha mina cykelklasser idag och igå...

Av Moa Richard - 5 oktober 2013 13:53


Hade rester av kokad quinoa och tänkte att det säkert kunde bli en god gröt. Det blev det verkligen! 1 port: 1,5 dl kokt quinoa 1,5 dl mjölk (jag tog mandelmjölk) 1 banan, skivad 2 tsk torkad frukt (gojibär och russin idag) Kanel Salt To...

Av Moa Richard - 5 oktober 2013 00:52


Japp, här har vi den. Columna vertebralis. Bärande väggen i huset. Transportväg mellan hjärna och kropp. Sju halskotor, tolv bröstryggskotor, fem ländkotor och sacrum. Riddarna Atlas och Axis på toppen med specialutrustning. Cauda Equina, nervsvans...

Ovido - Quiz & Flashcards