Direktlänk till inlägg 8 februari 2012

Hjulet snurrar på för lilla ekorren

Av Moa Richard - 8 februari 2012 09:50

Februari, snart slut på vintern, snart... När jag bodde i Åre så var vintern kul. I Göteborg är den väldigt okul. Rent gladmässigt är jag inte mitt starkaste just nu men rent träningsmässigt så känns det fortsatt mycket bra.


Lördag 4/2:

Cykel 45 min. Skönt att gå för någon annan ibland. Mjölksyrefritt och lagomt återhämtningspass.

Bodybalance. Eftersom jag visste att det skulle bli trevlig och sen middag på kvällen så flyttades söndagsyoga till lördagsbodybalance istället. Mysig feelgood-musik och mycket öppna upp i höften som kändes gott. Det var inte dumt alls att kombinera de här två passen. Johanna Carlund som har passen är en grymt duktig instruktör som kan konsten att prata mycket under passet utan att bli tjatig. Jag är lite känslig för mycket snack under cykelpass, men hon gör det så himla bra. Bra musik på cykeln också. Det är roligt att nu vara kollega med Johanna, som var en av de första instruktörer jag tränade för på Pulsen i Kungälv som 15-åring. På den tiden blev det mycket cykel, bodypump, box och step-up.


Söndag 5/2:

Vila


Måndag 6/2:

50 negativa chins

60 djupa knäböj 10 kg

70 armhävningar

80 situps i lutad bänk

90 burpees

100 dips på bänk

Favorit i repris från 27/1. Tid då: 36:20. Tid nu: 32:48. Jag är nöjd. Mot 30 blankt.


Tisdag 7/2:

8 km löpning på bandet 5:27 tempo

45 min cykel

3 km löpning på bandet 5:17 tempo

Tanken var att jag skulle springa 11 km och eftersom jag fick en håltimma innan cykeln så ville jag passa på då, var inte så dumt att bryta upp löpningen i två delar, bandet är ju inte så spännande längre stunder.


Någon dag skall jag känna mig mindre som en övervintrad ekorre, snart.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Moa Richard - 19 oktober 2013 23:00

Hej! Jag har nu fått möjligheten att blogga som premiumbloggare hos www.nutraelite.se. Hädanefter så kommer jag dagligen dela med mig av min träning, recept och tips på nya bloggen. Välkommen att följa! http://nutraelite.se/lordagswod/#disqus_t...

Av Moa Richard - 15 oktober 2013 22:53


Fördelen med att ödelägga ryggen ett slag är att resten av kroppen verkligen får vila upp sig, som tex framsida lår! Det kändes som en utvilad kropp (i stora delar åtminstone, inte precis ländryggen då) tog sig an måndag morgon i gymmet efter cykelpa...

Av Moa Richard - 10 oktober 2013 23:34


Fortfarande svullnad, fortfarande saker som gör ont och mina rörelser är långsamma som en 80-årig version av mig själv. Nu är det dock så många färre saker som gör ont, rörligheten ökar för var dag och jag har kunnat ha mina cykelklasser idag och igå...

Av Moa Richard - 5 oktober 2013 13:53


Hade rester av kokad quinoa och tänkte att det säkert kunde bli en god gröt. Det blev det verkligen! 1 port: 1,5 dl kokt quinoa 1,5 dl mjölk (jag tog mandelmjölk) 1 banan, skivad 2 tsk torkad frukt (gojibär och russin idag) Kanel Salt To...

Av Moa Richard - 5 oktober 2013 00:52


Japp, här har vi den. Columna vertebralis. Bärande väggen i huset. Transportväg mellan hjärna och kropp. Sju halskotor, tolv bröstryggskotor, fem ländkotor och sacrum. Riddarna Atlas och Axis på toppen med specialutrustning. Cauda Equina, nervsvans...

Ovido - Quiz & Flashcards