Direktlänk till inlägg 24 maj 2012

Min snabbaste runda

Av Moa Richard - 24 maj 2012 12:40

Livet går på, vi cyklar på och mamma blir långsamt men stabilt bättre. Nu har det blivit lite mer löpning också, efter ett litet avbrott efter varvet.


Söndag 20/5:

Cykel 55 min. Vikarierade på Emmas cykel kl 10.30 på förmiddagen, inte dum att starta dagen så men inget jag skulle velat ha som fast punkt vecka efter vecka. Efter besök hos mamma så var det sedan dags för Trollflöjten på Operan, riktigt bra söndagsunderhållning:)


Måndag 21/5:

Löpning sammanlagt ca 5 km med löpargrupp under lunchen fördelat under 60 min. Lyx att få springa runt i slottsskogen på arbetstid när det är sådant här väder. Fick känt lite på benen också och vänster hälsena som varit lite misstänkt öm sedan ett par dagar efter varvet. Den har dock känts bra under de pass som nu varit. 

Cykel 5 mil till Särö och hem. 28,2 km/h i snitt. Mitt snabbaste hittills så jag är supernöjd. Backen som var jobbig på första Särörundan för någon månad sen var inte alls särskilt jobbig nu, en cyklist som hade hakat på oss fick släppa oss där och jag höll tempot... Börjar kännas bra det här men jag är fortfarande skakis över att cykla 30 mil på rad... hua...


Tisdag 22/5:

20 min på crosstrainer följt av obligatoriska tåhävningarna, 4x10 kettlebell windmill/sida med 10 kg, sneda ryggresningar på boll, crunch på boll, pilatesdelfin på boll, bålrotation på boll, lite balansplatta och sedan

Cykel 45 min. Tyckte inte jag tog i så blodigt med bålövningar innan cykeln, men herregud vilken träningsvärk jag har sedan igår morse.


Onsdag 23/5:

Löpning 9,8 km. Asfalt. 5:42 tempo. Det gick inte snabbt och jag kände mig som att jag vägde hundra kilo. En sådan där "tung" dag helt enkelt. Behövde väl det där passet för att komma tillbaka efter varvet. Hade kunnat snabbare, absolut, men hade ingen som helst lust eftersom jag vägde hundra kilo.

Shape på kvällen. Gott att köra igenom kroppen, nu har jag träningsvärk på ännu fler ställen.


Torsdag 24/5:

Löpning 11,92 km. 5:15 tempo. Sådär, nu vägde jag mina 58 kg igen. Kändes bra i backarna längs banan och flåset var på plats. Löpning är helt klart en av meningarna, iallafall med mitt liv.

Ikväll blir det nog en hel del hopp och studs på vattenträningen också.


Dags att tassa iväg till jobbet igen efter lunch hemma. Det är bästa tänkbara väder ute och har varit så i flera dagar. Den som vågar påstå att det är "så vaarmt!" borde få en smocka, det är väl det här D-vitaminruset vi nordbor lever för eller, de andra kalla och mörka månaderna?


I morgon dags för bloggfrukost på Löplabbets tjejbutik, det ser jag mycket fram emot!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Moa Richard - 19 oktober 2013 23:00

Hej! Jag har nu fått möjligheten att blogga som premiumbloggare hos www.nutraelite.se. Hädanefter så kommer jag dagligen dela med mig av min träning, recept och tips på nya bloggen. Välkommen att följa! http://nutraelite.se/lordagswod/#disqus_t...

Av Moa Richard - 15 oktober 2013 22:53


Fördelen med att ödelägga ryggen ett slag är att resten av kroppen verkligen får vila upp sig, som tex framsida lår! Det kändes som en utvilad kropp (i stora delar åtminstone, inte precis ländryggen då) tog sig an måndag morgon i gymmet efter cykelpa...

Av Moa Richard - 10 oktober 2013 23:34


Fortfarande svullnad, fortfarande saker som gör ont och mina rörelser är långsamma som en 80-årig version av mig själv. Nu är det dock så många färre saker som gör ont, rörligheten ökar för var dag och jag har kunnat ha mina cykelklasser idag och igå...

Av Moa Richard - 5 oktober 2013 13:53


Hade rester av kokad quinoa och tänkte att det säkert kunde bli en god gröt. Det blev det verkligen! 1 port: 1,5 dl kokt quinoa 1,5 dl mjölk (jag tog mandelmjölk) 1 banan, skivad 2 tsk torkad frukt (gojibär och russin idag) Kanel Salt To...

Av Moa Richard - 5 oktober 2013 00:52


Japp, här har vi den. Columna vertebralis. Bärande väggen i huset. Transportväg mellan hjärna och kropp. Sju halskotor, tolv bröstryggskotor, fem ländkotor och sacrum. Riddarna Atlas och Axis på toppen med specialutrustning. Cauda Equina, nervsvans...

Ovido - Quiz & Flashcards