Direktlänk till inlägg 27 maj 2012

Backiga backar och frukost på Löplabbet

Av Moa Richard - 27 maj 2012 19:31

Söndag kväll och det har varit sommarvärme i en vecka, snälla låt detta fortsätta. Allt blir lite bättre och lite roligare när det är fint väder.

I fredags så var det dags för bloggfrukost på Löplabbet Tjej. Butikschefen Susanne hade dukat upp en härlig frukost och efter att vi ätit så gick vi loss på skosortimentet och koncentrerade oss på lätta skor med mindre dämpning där foten får tänka desto mer själv. Jag köper logiken i barfota-diskussionen som råder, sådant som inte används förtvinas och det gäller ju såklart även muskler i fötterna som ersätts med styrda och dämpade skor. Dock så tror jag inte på att springa längre lopp på asfalt i barfotaskor, snarare i skog och på mjukare underlag. Mitt nästa inköp kommer att bli en Saucony som jag provade, sulan var platt och nästan helt utan dropp, dock finns det en hälkappa som ger något extra stöd och med tanke på hur mitt steg såg ut där hälkappan plockats bort så tror jag att det får bli ett steg i taget! Att fasa ut min mycket väldämpade kayano-sko och låta min nya new balance-sko få bli distanssko medans sauconyn får bli snabbsko, det är planen. Min ambition är inte att bli barfota-Moa men att exprimentera lite och se hur fötterna svarar är ju spännande. 

Tack Susanne för ett trevligt initiativ och för en grymt användbar goodie-bag!


Fredag 25/5:

Cykling 55 min på kvällen. 


Lördag 26/5:

Cykling 7 mil. 25,7 km/snitt. Mölndal-Härryda-Landvetter. Massor med backar bjöds det på ute i Härrydaskogen.

På kvällen blev det matlagningskurs på Aveqia, mycket trevligt!


Söndag 27/5:

Vila. Planen från början var att cykla men efter en sen start med frukost på Linnégatan så var det inget driv alls efter att träna så värst, det fick bli besök hos mamma och sedan bad och bok i Delsjön. 


Löplabbets fräscha uppduk

Annika Sjöö tar kort...

på när jag tar kort på mitt nästa skoinköp, gillade dessa skarpt!

Frukostälskare som man är... spelt- och hampascones fick inleda lördagen. Toppenuppladdning inför 7-milsturen.

Friterad riven mandelpotatis på Aveqia. Tesilar satte formen. 150 grader på oljan, fem minuter. Inte precis GI men himla gott och ett enkelt sätt att glänsa på middagsbjudningen hemma!  

När vi ändå är inne på frukost... Söndagens val på Le petit café på Linnégatan. Rekommenderas, uppfriskande med caféer som inte är en kedja och som faktiskt blandar in kärlek i vad som serveras.  



Apropå cyklingen så har jag nu 42 mil kvar till mina 100 innan vättern, fortfarande inte omöjligt! Blir en egentur i morgon förmiddag.

 
 
Lillian

Lillian

27 maj 2012 20:52

Det var en riktig toppenfrukost tycker jag!

http://springlust.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Moa Richard - 19 oktober 2013 23:00

Hej! Jag har nu fått möjligheten att blogga som premiumbloggare hos www.nutraelite.se. Hädanefter så kommer jag dagligen dela med mig av min träning, recept och tips på nya bloggen. Välkommen att följa! http://nutraelite.se/lordagswod/#disqus_t...

Av Moa Richard - 15 oktober 2013 22:53


Fördelen med att ödelägga ryggen ett slag är att resten av kroppen verkligen får vila upp sig, som tex framsida lår! Det kändes som en utvilad kropp (i stora delar åtminstone, inte precis ländryggen då) tog sig an måndag morgon i gymmet efter cykelpa...

Av Moa Richard - 10 oktober 2013 23:34


Fortfarande svullnad, fortfarande saker som gör ont och mina rörelser är långsamma som en 80-årig version av mig själv. Nu är det dock så många färre saker som gör ont, rörligheten ökar för var dag och jag har kunnat ha mina cykelklasser idag och igå...

Av Moa Richard - 5 oktober 2013 13:53


Hade rester av kokad quinoa och tänkte att det säkert kunde bli en god gröt. Det blev det verkligen! 1 port: 1,5 dl kokt quinoa 1,5 dl mjölk (jag tog mandelmjölk) 1 banan, skivad 2 tsk torkad frukt (gojibär och russin idag) Kanel Salt To...

Av Moa Richard - 5 oktober 2013 00:52


Japp, här har vi den. Columna vertebralis. Bärande väggen i huset. Transportväg mellan hjärna och kropp. Sju halskotor, tolv bröstryggskotor, fem ländkotor och sacrum. Riddarna Atlas och Axis på toppen med specialutrustning. Cauda Equina, nervsvans...

Ovido - Quiz & Flashcards