Direktlänk till inlägg 2 juni 2012

SUMMERING MAJ

Av Moa Richard - 2 juni 2012 09:18

Nu är det juni och officiellt sommar. Framförallt så är dock juni vätternrundan kan jag känna. 14 dagar kvar...


Så här blev träningen i maj:


Löppass: 7 st. Totalt 8 mil.

Cykelpass INNE: 8 st. Totalt 7 timmar.

Cykelpass UTE: 7 st. Totalt 60 mil.

Styrka: 5 st.

Pilates: 2 st.

Vilodagar: 7 st.


Passtotal: 29 st.


Tankar:

Det stora med maj var ju helt klart göteborgsvarvet, vilket jag är mycket nöjd med. Igår betalade jag in för nästa års lopp och då är planen såklart att prestera ännu bättre. Antal löppass kunde varit något fler, samtidigt så hade jag rätt ont i benen ett par dagar efter varvet och så blev mamma sjuk vilket helt tog bort träning ur tankarna under ett par dagar.


Att ha hunnit med 60 mil cykling känns bra, det kunde varit lite mer men jag får ett ok gällande distans. Hur det känns på cykeln får bättre betyg, det går klart snabbare och jag blir klart starkare. Jag är mycket tryggare på cykeln nu också, att äta och dricka är inga problem. Kan numera även stå ordentligt i backarna vilket är direkt nödvändigt på en del turer. Är nöjd med min prestation på Hallandsloppet, känns bra att veta hur det är att cykla 10 mil i 18 sekundmeter, nu kan jag det.


Styrkemässigt så är jag nöjd. Fokuset ligger just nu på kondition med löp- och cykellopp. Mjölksyratunga och stela muskler är inte riktigt att rekommendera just nu och jag tänker mest på att bibehålla och ge lite extra krut på bålen. Efter vätternrundan så kommer jag öka på styrkan en del igen och hålla så juni ut, under semestern sedan då gymet inte är i närheten så får det bli ett och annat trx-pass men annars mest kondition genom cykel och löpning. Blir sedan ett styrkeryck i augusti och med en månad kvar till lidingölopp så blir det löpning, löpning och löpning. Även om det blir en varm sommar så lär jag klämma in ett par längre löppass, det är trots allt 30 km som väntar.

Får styra upp en ordentlig plan inför sensommar och höst, det hör jag ju...


Kul att ha kommit igång med pilates! Gillar det skarpt och hoppas att vi hinner med ett par till pass innan semestern.


Antal vilodagar var högt men nödvändigt i samband med Hallandslopp och Göteborgsvarv. Ett par inplanerade pass försvann också då mamma blev dålig. Livet först, sen träning.


Dags att packa ihop sig för lite jobb och sedan shape-utbildning och vidare till Falkenberg. 


Trevlig helg!


30 mil mil kvar att köra, blir på håret.  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Moa Richard - 19 oktober 2013 23:00

Hej! Jag har nu fått möjligheten att blogga som premiumbloggare hos www.nutraelite.se. Hädanefter så kommer jag dagligen dela med mig av min träning, recept och tips på nya bloggen. Välkommen att följa! http://nutraelite.se/lordagswod/#disqus_t...

Av Moa Richard - 15 oktober 2013 22:53


Fördelen med att ödelägga ryggen ett slag är att resten av kroppen verkligen får vila upp sig, som tex framsida lår! Det kändes som en utvilad kropp (i stora delar åtminstone, inte precis ländryggen då) tog sig an måndag morgon i gymmet efter cykelpa...

Av Moa Richard - 10 oktober 2013 23:34


Fortfarande svullnad, fortfarande saker som gör ont och mina rörelser är långsamma som en 80-årig version av mig själv. Nu är det dock så många färre saker som gör ont, rörligheten ökar för var dag och jag har kunnat ha mina cykelklasser idag och igå...

Av Moa Richard - 5 oktober 2013 13:53


Hade rester av kokad quinoa och tänkte att det säkert kunde bli en god gröt. Det blev det verkligen! 1 port: 1,5 dl kokt quinoa 1,5 dl mjölk (jag tog mandelmjölk) 1 banan, skivad 2 tsk torkad frukt (gojibär och russin idag) Kanel Salt To...

Av Moa Richard - 5 oktober 2013 00:52


Japp, här har vi den. Columna vertebralis. Bärande väggen i huset. Transportväg mellan hjärna och kropp. Sju halskotor, tolv bröstryggskotor, fem ländkotor och sacrum. Riddarna Atlas och Axis på toppen med specialutrustning. Cauda Equina, nervsvans...

Ovido - Quiz & Flashcards