Alla inlägg den 14 juni 2012

Av Moa Richard - 14 juni 2012 21:56

God kväll,


Ikväll skall jag öva på att vara vaken så att jag förhoppningsvis kan sova länge i morgon. Vaknar helst inte kl 7 när jag i morgon natt skall bröta 30 mil på cykeln. Känns overkligt... Vätternrundan var så länge något vi snackade om. Säsongens första cykeltur är bara två månader bort och jag landade strax under 100 mil, närmare bestämt 98,5 mil. Tänker att de 59 spinningpassen á totalt 52 timmar som jag kört hittills i år får representera de 1,5 milen  som saknas på racern. Känner mig laddad och nervös. Inte nervös för att jag inte kommer fixa det, utan snarare för yttre faktorer såsom väder, galna medcyklister och så vidare. Vila inför hade kunnat vara bättre, kontorsjobb hade nog hjälpt där...


Lördag 9/6:

Cykling 4 mil. 25 km/h. Backigt i Partille Finns många backar att skoja med ovanför Allum! Riktigt skönt att komma ut på morgonen, lite trafik och friskt i luften. Körde med Per och var hemma till 10 igen för en lyxig lördag. 


Söndag 10/6:

Vila. 


Måndag 11/6:

Löpning 10 km. 5:17 tempo. Soft och gott, mjölksyrakänningar var bannlysta. Fyllde på med rotatorcuffsträning, tåhävningar, ryggresningar "backhoppare" och crunch på boll.


Tisdag 12/6:

Cykling 45 min. Här var planen att ta det  soft igen. Det gick sådär med en full och stark cykelsal... ibland blir man peppad av sin egna pepp och av duktiga deltagare.


Onsdag 13/6:

Cykling 3,5 mil. 23 km/h. Lugna puckar ut mot Särö. Cyklade upp för första backen men vände hem efter den. 

Shape. Mjölksyra svårt att undvika här...


Torsdag 14/6:

Semi-vila... lite lätt löpning med löpargrupp, lite studsande på vattenträningen och lite studsande och knäböjade i slottsskogen med en grupp på kvällen. Nu blir det film-marathon, chips och kaffe.



Hörs efter Vättern! Känslan är grym, jag tänker vara bra.

Redo för sista turen i onsdags!  

Ovido - Quiz & Flashcards