Alla inlägg den 4 november 2012

Av Moa Richard - 4 november 2012 13:25

Cykel (varav 1 ute): 24. Totalt 20.5 timmar.
Löpning: 2
Styrka: 13
GRIT: 2
Kondition övrigt: 7
Passtotal: 55
Vilodagar: 6

Frisk och kry hela månaden och mycket energi. Det blir ju mycket cykel nu när jag kör fem pass i veckan. Det känns bra och rätt just nu och funkar då dessa pass inte sliter på kroppen såsom exempelvis fem shape-pass hade gjort. Cykeln är kul!

Hälen har ju tyvärr gjort så att jag har fått avstå från löpning och Finalloppet som jag såg fram emot. Som det är nu så kan jag inte påstå att det gör direkt ont, men jag har en öm punkt under foten som har varit mer öm efter löpning. Jag tänker fortsätta hålla mig ifrån löpning tills den här punkten känns bättre. Tror inte detta är så långt borta.

Axeln går framåt, mycket stretch och rehab har det blivit. Det känns bättre vecka för vecka och nu gäller det att fortsätta vara lite försiktig så att jag inte brassar på för mycket för snabbt och tar ett steg tillbaka. Lätt att bli ivrig efter en sådan här period!

Utöver, såklart, axel och häl så känner jag mig stark och glad över att ha sluppit förkylningar som annars har varit närvarande bland kollegor och andra.

Mål under november är att bli stark nog för att palla med GRIT-utbildning utan risk för axel och att komma igång ordentligt med rullskidor och övrig träning inför öppet spår. Februari kommer vara här fortare än väntat! Löpningen får komma igång när den kommer igång, tur att det är långt kvar till Göteborgsvarvet!

Ovido - Quiz & Flashcards