Alla inlägg den 23 november 2012

Av Moa Richard - 23 november 2012 22:31

Det har mest haglat muffins på den här bloggen senaste tiden. Utöver att ha bakat en del så har jag även hunnit med  en del träning. Senaste veckan har varit lite konstig då det vankas GRIT-utbildning till helgen. Annan träning har fått stå tillbaka till fördel för att öva in de två programmen som utbildningen kommer att bygga på. Jag har hoppat, studsat och frivänt i jämna 8:or mer än många gånger och försökt vila lite mer än vanligt för att ladda benen inför helgen. 


Löpning... kommer knappt ihåg hur man gör tror jag. Planen är att ta en liten test på löpbandet nästa vecka och se hur senan svarar. Axeln känns bättre och bättre, kunde för första gången på länge utföra allt i mitt shape-program utan smärta i onsdags. 


I morgon börjar en tvådagars utmaning som stavas GRIT-utbildning. Högintensiv intervallträning i 30-minutersformat i modellerna plyo och strength. För att bli godkänd instruktör skall jag inte bara kunna hålla takt utan också orka med två heldagars spänst- och styrketräning och folk har kräkts förr på den här utbildningen. Jag förväntar mig inget mindre än total härdsmälta i kroppen på söndag kväll och hoppas innerligt att axel håller för detta. Magkänslan är positiv. Hoppas att jag blir godkänd. 


Fortsätter friskt med mag-appen också, numera på nivå två av fyra. Kul att ha med mig Elin på skeppet, då kan vi ligga i omklädningsrummet på landala tillsammans och frusta oss igenom våra crisscross innan klass:). Tänk så stark mage jag skall få. Blir bra till vasan det.


Lördag 10/11:

Rullskidor 7,5 km. Andra turen, kändes rätt så bra om än fortfarande lite vingligt!

Grit strength med Helena på kungsgatan efteråt. Efter dessa två förmiddagsutmaningar så var det jättegott med kakkalas för Maria som fyllde 30.


Söndag 11/12:

Vila. 


Måndag 12/11:

Cykel 45 min kl 6.45 följt av

Styrka ben, bål, rygg och rehab axlar

Cykel 75 min kl 18


Tisdag 13/11:

Cykel 45 min följt av

Grit strength. Den här kombon lämnar inte kroppen oberörd.


Onsdag 14/11:

Cykel 45 min kl 7.15 följt av axelrehab, mage och extra stretch

Shape kl 19


Torsdag 15/11:

Cykel 90 min kl 18. Puls upp över öronen. Dagspasset som jag brukar lägga till fick läggas ned till förmån för att bli stucken med nålar i skuldran av naprapat. Jag och mina triggerpunkter. Sist jag var avspänd i axlarna var under min sydostasien-trip i ett par månader 2007.


Fredag 16/11:

Grit plyo


Lördag 17/11:

Vila


Söndag 18/11:

Vila


Måndag 19/11:

Cykel 45 min kl 6.45 följt av grit strength övning

Cykel 75 min kl 18


Tisdag 20/11:

Cykel 45 min vid lunch följt av

plyo-övning med Helena och Elin. Så mycket roligare med sällskap.


Onsdag 21/11:

Cykel 45 min kl 7.15 följt av 

plyo-övning med Martina. Kul aftercykel! Vi skall göra om det nästa vecka:)

Strength på eftermiddagen med lätta vikter, fick öva på ett par kollegor. 


Torsdag 22/11:

Nålar istället för förmiddagspass. Läge för vila inför helgen också.

Cykel 90 min kl 18. Planen var att ta det lugnt och inte dra iväg i puls. Sure badabacon att det blev lugnt, som alltid...


Fredag 23/11:

Utöver grit-övning av lugnt slag så har jag vilat. Ikväll blev det Twilight-bio och middag med storasyster, väldigt trevligt.


Nu blir det några timmar till att ladda innan det blir åka av. Nervöst att lämna den komfortabla lådan på det här viset men förhoppningsvis så leder det till spännande utveckling i mitt jobb. Det växer inte mossa på stenen som rullar, det har man ju hört.


 

Jag förstår nu varför Helena frågade om jag hade stänkskydd på rullisarna. 48,5 mil kvar att skida innan dagen Ö! 

Ovido - Quiz & Flashcards