Alla inlägg den 9 november 2012

Av Moa Richard - 9 november 2012 15:06

Okej, jag tog ju det mogna beslutet att vänta med löpningen tills hälen kändes helt bra... Skoja i min doja, fy satan vad det kliar i tassarna nu. Hur mycket mer tid skall jag behöva uthärda på crosstrainern och roddmaskinen?! Sitter fortfarande en öm punkt under foten och så länge den sitter där så blir det ingen löpning, jag vet hur det kommer sluta om jag går på förtidigt. Kan riktigt se hur den goda löpformen från lidingöloppet seglar iväg... Försöker intala mig att jag ju har hela livet på mig att springa   .


Torsdag 8/11:

32 min kondition crosstrainer/roddmaskin kl 10 följt av rehab, stretch och app-utmaning i 30 min.

90 min cykel kl 18. Pulstopp på 96% av max, alltid lika härligt att snacka i headset efter en sådan känga. Tänkte innan att jag var rätt så trött i kroppen men den verkade inte hålla med. Så kul att jag får ha klassen hösten ut!


Fredag 9/11:

GRIT plyo 30 min. Spyspänstträning med Helena. Alltid ett hemskt nöje. F*ck you saxhopp. Riktigt tungt med app-utmaningen efter detta! Lite rehab och extra stretch efter appen.


I morgon tänkte jag ge mig på rullskidorna igen om det inte ösregnar. Lutar åt GRIT strength med Helena också, dock med viss modifiering för axeln i så fall.


 

De här gunsen behöver lyfta lite mer skrot om de ska kunna leverera GRIT strength i vår! Detta går ju stick i stäv med vasaloppet där du istället bör gå in för tricepsträning. Löpningen och cyklingen behöver inte heller biceps men jag får helt enkelt tänka allroundMoa. På plussidan är ju att väl definierade armmuskler är himla snyggt och det är ju viktigt att vara snygg också, det vet ju alla.


Tapasmys med fröken Sjöberg nästa, härlig start på helgen!

Ovido - Quiz & Flashcards