Alla inlägg den 7 september 2012

Av Moa Richard - 7 september 2012 23:18

Elin efter 12 intervaller. Backen är brantare än vad bilden säger!

Mycket höjdmeter i tankarna nu. Många vill jag ha, bara ge mig. Helst i terräng då. Önskar att mitt jobb, där löppassen ofta utgår ifrån, låg mer åt skogen till. Nu ligger det precis hur centralt som helst istället, omringat av asfalt, galna taxichaffisar och röda gubbar.

Måndag 3/9:
Cykel 45 min kl 6.45 följt av en kortis med "biffstyrka". Latsdrag+låg rodd, flyes i kinesis+bröstpress i trx (okej, just detta kanske inte osar biffträning...), bamsecurl+bicepscurl och triceps overhead+triceps pushdown. Sen hann jag och Elin inte mer. Jag gillar kabelmaskiner och ibland är det gott med en släng av dessa.

Cykel 75 min kl 18. Så gott att vara tillbaka på mysiga Landala!

Tisdag 4/9:
Löpning 12,5 km i skatås. Milspåret följt av 2,5:an. Det var riktigt drygt och mina ben kändes trötta. Väl tillbaka vid start efter milen så var jag på vippen att strunta i 2,5:an men efter en minut till av vattendrickande så var jag påmind om att det inte är så jag jobbar. Tiden var inget att hurra för, nästan 5:40 i snitt. 18 km terräng på lördagen plus dubbla cykelpass på måndagen hade satt sina spår i benen och detta spelade en viss roll. Med numera fyra cykelpass fördelade på veckans tre första dagar (+shape) så måste jag börja dra ned intensiteten i min egen cykling något om det inte skall gå ut över löpningen. Det är inte alltid så lätt bara när man själv blir uppeldad mitt i en klass!

Cykel 45 min en halvtimme efter att jag kommit tillbaka från löppasset.

Onsdag 5/9:
Cykel 45 min kl 7.15 Skönare än man kan tro att cykla tidigt!
Shape kl 19.

Torsdag 6/9:
Backintervaller! Efter 15 min uppvärmning så körde vi hvitfeldtsgatan upp 6+6 ggr, 2 min vila efter de första 6. Favorit i repris från torsdagen innan. När jag skäller på backande taxibilar och efter 4 intervaller tänker att jag nog inte kommer orka hela vägen så vet jag att jag tar i som att jag menar det. Överjävligt jobbigt pass under tiden men så gott när man kör nedjoggen efteråt och börjar hämta sig igen. Känslan av att man visst klarade det och faktiskt orkade hålla bra tempo hela vägen är fin. Tack för ditt stöd och sällskap igen Elin!
På kvällen var det dags för vattengympan igen. Välkomna att ansluta på torsdagarna kl 18 på valhalla. Jag gapar, studsar och tar tid, du kör.

Fredag 7/9:
Rotatorcuffsträning, bröstryggsmobilitet och tåhävningarna. Ungefär vad jag vågar köra innan
GRIT-spektaklet. Herregud så man kan hinna ta ut sig på endast sex låtar. Femtielva tusen spänsthopp. När plankan är så jobbig på slutet så har man kämpat på bra. Utfallshoppen var lika svårforcerade denna vecka men jag tänker inte ge upp. Innan nästa release så skall jag sätta hela passet i tänkt takt och precis så spänstigt som jag vill sätta det. Tack Helena!

Klockan är över 23 så nu är jag stentrött, så går det när man kör på från nästan mitt i natten under veckorna. God natt.

Ovido - Quiz & Flashcards