Alla inlägg den 20 september 2012

Av Moa Richard - 20 september 2012 23:50

För hade det varit axeln så hade jag vart stekt, big time. Voltaren, stretch och axelvila är det som gäller nu. Kul? Nej. Ont? Ja. Lärorikt? Ja.

Måndag 17/9:
Cykel 45 min kl 6.45
Cykel 75 min kl 18. Innan cykeln körde jag bål och balans. Ryggresningar och sneda crunchar på boll, liggandes bålrotation på boll och balansplatta.

Tisdag 18/9:
Löpintervaller på bandet. Det regnade rätt friskt så jag och Helena passade på att köra intervaller inne, rätt praktiskt när man kan ha så bra koll på hastighet och tid. 4x4 min i 13.5 km/h med 2 min vila mellan varje. 10 minuters uppvärmning och 20 minuters löpning efteråt.
Cykel 45 min efter löpningen.

Onsdag 19/9:
Cykel 45 min kl 7.15 följt av
knäböj mot boll med medicinboll 7 kg i handen 15x3
Höftlyft på boll enbens 15x3
Gummibandssparkar x3
Låg rodd i kabelmaskin 15x3
Inåt- och utåtrotation i kabel och med gummiband
Ryggresningar 10x3
"nudda häl"- mage+ magcykel 50+50 x2.

Torsdag 20/9:
Intervalltorsdag! För fjärde torsdagen i rad så blev det efter 10 minuters uppvärmning hvitfeldtsgatan upp 12 ggr, med 2 minuters vila efte 6 ggr. Rush upp, lugn jogg ned. Nedjogg och excentriska tåhävningar efteråt. Skitjobbigt men himla bra, som vanligt. Helena är überstark i backe, jösses.

I morgon står det mitt livs mastigaste löppass på schemat, grymt spännande.

Ser till att stretcha varje dag nu så som Per sa och tänkte ta lite lätt styrka med gummiband i morgon. Ingen bra känsla alls i axeln nu och vet inte om det var för att förra voltarenkuren gick ur kroppen eller om jag var lite för hård med låga roddarna igår, tror mest på det förstnämnda. Skitaxel... Men jag har i allafall starka ben...

Ovido - Quiz & Flashcards