Alla inlägg den 3 september 2012

Av Moa Richard - 3 september 2012 15:34

Hej, 


Nu har jag testat ett nytt riktigt asjobbigt men roligt pass. GRIT som är ett nytt pass från kedjan Les Mills. Det finns tre olika inriktningar och jag testade PLYO. Spänsthopp i 30 min med armhävningar och magövningar inbakade lite här och var. Har aldrig kommit till ett yogapass så darrig.


Fredag 31/8:

GRIT plyo med Helena. Helena är så jäkla bra instruktör och passet gav mig mer än lagomt med träningsvärk. Grit följdes av:

Yoga med Elin. Var inte mitt starkaste men tänkte att jag skulle orka med båda dessa pass på ett bättre sätt snart!


Lördag 1/9:

18 km löpning i Skatås med gruppen. Riktigt fint spår med massor av rötter och stenar att bryta benen på. Detta gjorde att vi vid ett par tillfällen fick dra ned tempot ordentligt. Så rolig och varierande terräng att springa i! Det här måste vara som att gå på disco för kroppen, fast med löpnings mått mätt!


Söndag 2/9:

Vila. Monterade dock en jättelik sängstomme och sänggavel, för mig tålamodsträning big time.


 


Helena bjuder Sandra, mig och Henke på gott hembakat knäcke, saft och små energikakor efter löpturen i lördags!

Av Moa Richard - 3 september 2012 15:14

Löppass: 10 st varav 2 st backintervallpass. Totalt km utöver intervallpassen: 79.

Cykelpass: 8 st. Total tid 7.5 h.

Styrka: 6 st.

Yoga: 1 st.

Övriga kondition/styrka: 1 vipr och 1 Grit Plyo.

Vilodagar: 10 st.

Passtotal: 27 st.


Början av månaden kändes trög och tung. Varmt klimat i Portugal och sedan way out west hjälpte helt klart till här. Måndagen efter way out west fick jag mig en riktig "nu är det färdigkalasat"-käftsmäll när jag var ute på löptur och sedan dess har jag varit mönster-Moa.

Äter extra mycket grönt av alla dess slag nu, det som enkelt och gott kan göras för att slippa en dunderförkylning inför Lidingöloppet gör jag gärna.

Min lilla stukning i högerfoten har någon gång känts öm efter att det hände men framför allt så känns foten instabil och i behov utav exempelvis tåhävningar och balansplatta. Bara att köra på med detta. Känns mycket positivt att jag kunnat genomföra alla tänkta löppass utan att få ont i foten.

Jag ser ljust på utvecklingen och tror att september kommer bli en bra månad. Löpningen blir såklart fokusområde och de korta passen blir inte så korta längre, minst 13 km men gärna lite längre. Längre pass tar längre tid och det är inte alltid den där extra tiden finns att tillgå. 30 km och 18 backar känns fortfarande som något som kommer bli sjukt jobbigt och krävande, grattis Moa.

Ovido - Quiz & Flashcards