Alla inlägg den 17 september 2012

Av Moa Richard - 17 september 2012 16:40

Hej,


Idag fick jag äntligen komma iväg till osteopat-Per och sett över min stackars högeraxel. Slutsatsen blev väl kortfattat att en del av axeln vill framåt och den andra delen vill bakåt, inte lätt för rotatorcuffen att hålla allt på plats då så den vart kraftigt överansträngd. Ajajaj så oskönt det var med alla ömma punkter han lyckades hitta att trycka på. Den goda nyheten är att det troligtvis kommer bli bra rätt snart. Den dåliga är att jag får hålla mig borta från att anstränga axeln åtminstone ett par dagar (hej då onsdagsshape den här veckan). Lite stretchande, romb- och rotatorträning så skall nog lilla axeln vara som ny. 


Onsdag 12/9:

Cykel 45 kl 7.15

Shape kl 19.


Torsdag 13/9:

Backintervaller med Helena! Favorit i repris på hvitfeldsgatan. 6+6 gånger upp med joggvila ned och 2 minuters vila efter 6 första. Skitjobbigt, såklart.

Vattengympan på kvällen var bra svettig den också, stod still ungefär två sekunder under hela passet och studsade runt för det mesta.


Fredag 14/9:

GRIT plyo. Fick göra en del modifikationer, såsom att hålla i planka med ben- och armlyft istället för att göra armhävningar men det mesta gick ju att göra för axelns del och det var som vanligt asjobbigt men skoj!

På kvällen såg det ut som att mitt högra nyckelben blivit utbytt mot en golfboll, inte kul. Att hamra och bända loss skåp hos Per och Maria var nog inte mitt smartaste drag.


Lördag 15/9:

Löpning 12,36 km. Tror vi höll på i 1:25 och då är lite pauser inräknade. Terräng i skatås. Klart lerigaste passet på länge och kul att köra med gruppen igen. Lekfullt pass med rusher hit, backar dit och så vidare. Sprang för första gången upp för skidbacken i skatås, det var jobbigt. Tyvärr så registrerades inte resan på min Runkeeper, typiskt när jag nu satt ett mål och allt. Tur att jag kommer krossa målet utan dessa 12 km:)


Söndag 16/9:

Vila deluxe med brunch, pappa-bio och allmänt slapp dag.


Nu skall ja ta mig upp till Landala för lite balans, bål och min nya goda 75 minuters cykel.


 

Efter lördagens terrängpass var det gott med fruktsallad och baljvis med vatten. Bror i förgrunden kan sin terräng. Bilden har Henke tagit.

Ovido - Quiz & Flashcards