Alla inlägg under september 2013

Av Moa Richard - 9 september 2013 20:45

Starkare var det ja, så vi kör väl på då. Det var tufft att köra snatchar efter både marklyft och knäböj. Snatchar är alltid tufft, eftersom jag har mycket att fila på teknikmässigt, men det är en kul övning!
Lite trångt i gymet och jag fick dåligt flyt, värt att tänka på till nästa gång vid den tiden...

Att köra 75 min tuff cykel direkt efter ett styrkepass (som var jäkla jobbigt ska tilläggas) är inte optimalt för ökad muskelstyrka, men nu ser det ut som det gör med skola, jobb och så vidare och det blir ännu sämre styrkeökning om jag inte gör det alls.

Har bakat dessa nu två söndagar i rad och de är riktigt goda, både med och utan pålägg!

2 bananer
2 ägg
2 dl mandelmjöl
2 msk kokosmjöl
2 tsk bakpulver
2 tsk psylliumhusk
1-2 tsk kardemumma
1/2 tsk salt
2 dl frysta bär, jag tog halva satsen blåbär och halva hallon

Blanda ihop allt (mosa banan) och klicka ut på bakplåtspapper. Grädda i 200 grader 15-20 min. Förvara i kyl.

Mat · Styrka
Av Moa Richard - 4 september 2013 19:29

Operation bli starkare fortsätter. Baksidan är att det märks tydligt att jag ägnat mycket lite tid i mina dagar åt tyngre styrka. Framsidan är att det bara kan bli bättre och att hösten är lååång...

Positivt att jag orkade hålla 75 kg på marklyft hela vägen! Glömde talkbiten hemma så nu känns händerna...
Mina backsquats (knäböjen) vill jag verkligen förbättra mig på, både djup och vikt.

Har under en tid jobbat på att åter kunna gå ned i spagat och idag var första gången som jag kom ned hela vägen på båda sidor, kul!

On the minute är ett jättebra koncept för mig just nu känner jag, för att verkligen kunna fokusera på tekniken och styrkan utan att pulsen inkräktar på styrkeprestationen. Kan varmt rekommenderas!

Efter löpmilen igår var vaderna helt ifrån sig (lördagsloppet hängde kvar) men efter träning och rullning så är de mycket bättre!

Ovido - Quiz & Flashcards