Direktlänk till inlägg 28 mars 2012

Utomhusträning

Av Moa Richard - 28 mars 2012 09:19

Hej,


Söndagens cykelworkshop var bra och fyllde på inspirationsförrådet. Kommer så småningom testa en av övningarna med mina cyklister, detta kommer dock kräva en del musikletande som jag just nu inte lägger i översta prioriteringsfacket. Det där med att säga nej, både till sig själv och andra, är ingen dum grej. Det tog bra många år för mig att förstå detta men nu tycker jag nog ändå att jag börjar förstå vitsen. Några tre timmar cyklade vi inte, utan en.


Söndag 25/3:

Höftövning och excentriska tåhävningar

2x 55 min cykel 


Måndag 26/3:

Sportsmotion-repning 45 min. Hoppade inte mitt värsta för säkerhets skull med tanke på hälsenan. Kändes bra i hälen efteråt så det var glädjande. Sen att jag mentalt sett låg 0,5 sekunder efter verkligheten och därför missade en del tajming i koreografin är en annan historia.


Styrka.

Trx-utfall 15x3/sida

Trx-lårcurl 20+16+20 st

Excentrisk tåhävning 10x3/sida

Trx hög+låg rodd, 15+15x3, X-walk som aktiv vila

Trx powerpull, 15x3/sida

Trx torsotwist+bordet, 20+15x3

Kettlebell väderkvarn med press 10 kg, 10x3/sida

trx sned+vanlig omvänd crunch, okänt antal men tills det inte gick mer

Trx såg


Stavgång  45 min+stretch på kvällen med min mysiga stavgångsgrupp som jag kommer ha fram tills Gbgvarvets stavgång.


Tisdag 27/3:

15 min crosstrainer + excentriska tåhävningar, 10x3/sida följt av

45 min cykel


Löpning på kvällen, ca 7 km fördelat på 60 min med min löpargrupp. Ikväll körde vi löpteknik i slottsskogen.


Kändes bra med löpningen igår, en del av mig vill ut idag igen, men den mentalt friska delen av mig säger att jag får ge mig till tåls till i morgon och istället köra en stund på crosstrainern idag på lunchen. Ikväll är det shapedags.


Träningstipset är att träna ute! Förbaskat gott att lämna gymet och få lite frisk luft. Har man inte tillgång till trx-band så kan man investera i ett gummiband med handtag och till exempel köra hög rodd runt en lyktstolpe. Själv tycker jag att Skansen kronan är en utmärkt plats om man bor i Göteborg. En lång trappa att springa i och bänkar, träd och grusplan och utsikt att utnyttja på toppen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Moa Richard - 19 oktober 2013 23:00

Hej! Jag har nu fått möjligheten att blogga som premiumbloggare hos www.nutraelite.se. Hädanefter så kommer jag dagligen dela med mig av min träning, recept och tips på nya bloggen. Välkommen att följa! http://nutraelite.se/lordagswod/#disqus_t...

Av Moa Richard - 15 oktober 2013 22:53


Fördelen med att ödelägga ryggen ett slag är att resten av kroppen verkligen får vila upp sig, som tex framsida lår! Det kändes som en utvilad kropp (i stora delar åtminstone, inte precis ländryggen då) tog sig an måndag morgon i gymmet efter cykelpa...

Av Moa Richard - 10 oktober 2013 23:34


Fortfarande svullnad, fortfarande saker som gör ont och mina rörelser är långsamma som en 80-årig version av mig själv. Nu är det dock så många färre saker som gör ont, rörligheten ökar för var dag och jag har kunnat ha mina cykelklasser idag och igå...

Av Moa Richard - 5 oktober 2013 13:53


Hade rester av kokad quinoa och tänkte att det säkert kunde bli en god gröt. Det blev det verkligen! 1 port: 1,5 dl kokt quinoa 1,5 dl mjölk (jag tog mandelmjölk) 1 banan, skivad 2 tsk torkad frukt (gojibär och russin idag) Kanel Salt To...

Av Moa Richard - 5 oktober 2013 00:52


Japp, här har vi den. Columna vertebralis. Bärande väggen i huset. Transportväg mellan hjärna och kropp. Sju halskotor, tolv bröstryggskotor, fem ländkotor och sacrum. Riddarna Atlas och Axis på toppen med specialutrustning. Cauda Equina, nervsvans...

Ovido - Quiz & Flashcards