Alla inlägg den 13 mars 2012

Av Moa Richard - 13 mars 2012 11:04

Veckan är igång och det är sol. Igår var det till och med ljust när jag cyklade hem från jobbet, blev på så gott humör att jag gick ut med berget av återvinning när jag kom hem och köpte massa dyr frukt.


Måndag 12/3:


Övning av anonymt konditionspass, ca 40 min

Styrka. Var fortfarande sliten efter helgen, men det var jätteskönt att stå på crosstrainern så jag förlängde uppvärmningen till 25 min och sedan ägnade jag mig åt trx-bandet. Ca 30 s x3/sida

Powerpull, hipdrop, bordet, sedan drake på balansplatta, tillbaka till trx:en för omvända crunchar, sneda och vanliga, avslut med höftövning. Det var alldeles lagom, hela överkroppen samt benen var mosade från lördagen så det var perfekt att satsa på genomströmning och bålträning.


Tisdag 13/3:

Löpning, 14,83 km, 5:08 tempo. Följde vattnet från kungsgatan och sprang fram och tillbaka över älvsborgsbron. Så lätt som det kändes idag vill jag att det alltid ska göra, kunde öka sista halvan och så brukar det oftast inte kännas.

Om det skall fortsätta såhär så kommer jag faktiskt äta varvet.

Cykling 45 min om en knapp timme.


Den övervintrade ekorren börjar känna sig lite mer vårig till sinnet, fan va gött. Hjulet finns kvar men jag antar att det kallas att vara vuxen. 



Som en liten fluga att vifta bort, åt båda håll.  


Ovido - Quiz & Flashcards