Direktlänk till inlägg 23 juli 2012

LångpassDax

Av Moa Richard - 23 juli 2012 14:40

Bilder från morgonens pass samt nedvarvning med Sara på familjeträningen i lördags. Vi känner alla av de femtielva knäböjarna och annat från detta passet!

I morse var det dags för långpass igen tillsammans med Henke och hans svåger Johan. Lyxigt var även att Johans son Jakob körde följecykel med vatten, det skulle man alltid ha!
Härligt att springa på nya ställen och bra för självförtroendet med en flack bana. Känslan var mycket bra utöver blåsorna på fötterna som börjar bildas ungefär efter 14 km. Är det någon som har bra tips för att råda bot på detta (utöver att man skall ha bra strumpor) så dela gärna med er! Det skulle kännas sådär att behöva uthärda blåsor under drygt halva Lidingöloppet, något säger mig att det kommer bli tufft som det är utan dem.

Söndag 22/7:
Vila.

Måndag 23/7:
Löpning 19,3 km asfalt flack bana. Snittempo 5:33. Kändes bra, hade förmodligen kunnat köra en mara i detta tempot om banan var lika flack och jag kunde fylla på med energi. Över 16 km så börjar energibehovet göra sig påmint...

Nu ligger jag i en solstol och har det hur gött som helst. Ett gött träningspass förgyller verkligen resten av dagen, allt övrigt känns så lätt och behagligt efteråt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Moa Richard - 19 oktober 2013 23:00

Hej! Jag har nu fått möjligheten att blogga som premiumbloggare hos www.nutraelite.se. Hädanefter så kommer jag dagligen dela med mig av min träning, recept och tips på nya bloggen. Välkommen att följa! http://nutraelite.se/lordagswod/#disqus_t...

Av Moa Richard - 15 oktober 2013 22:53


Fördelen med att ödelägga ryggen ett slag är att resten av kroppen verkligen får vila upp sig, som tex framsida lår! Det kändes som en utvilad kropp (i stora delar åtminstone, inte precis ländryggen då) tog sig an måndag morgon i gymmet efter cykelpa...

Av Moa Richard - 10 oktober 2013 23:34


Fortfarande svullnad, fortfarande saker som gör ont och mina rörelser är långsamma som en 80-årig version av mig själv. Nu är det dock så många färre saker som gör ont, rörligheten ökar för var dag och jag har kunnat ha mina cykelklasser idag och igå...

Av Moa Richard - 5 oktober 2013 13:53


Hade rester av kokad quinoa och tänkte att det säkert kunde bli en god gröt. Det blev det verkligen! 1 port: 1,5 dl kokt quinoa 1,5 dl mjölk (jag tog mandelmjölk) 1 banan, skivad 2 tsk torkad frukt (gojibär och russin idag) Kanel Salt To...

Av Moa Richard - 5 oktober 2013 00:52


Japp, här har vi den. Columna vertebralis. Bärande väggen i huset. Transportväg mellan hjärna och kropp. Sju halskotor, tolv bröstryggskotor, fem ländkotor och sacrum. Riddarna Atlas och Axis på toppen med specialutrustning. Cauda Equina, nervsvans...

Ovido - Quiz & Flashcards