Direktlänk till inlägg 11 september 2012

You´ve reached a milestone

Av Moa Richard - 11 september 2012 21:50

Idag kom mejl från Runkeeper som sa just detta; You´ve reached a milestone- you´re crushing this goal, keep it up!

Jag gillar Runkeeper, vilken jäkla bra app. All löpning (och cykling om man vill) loggas och så sparas kartor över vart du har sprungit. Jag blev inspirerad av Henke att sätta upp ett mål på runkeeper inför Lidingöloppet, nämligen att ha sprungit 150 km den 29 september. Den första kilometern började räknas den 18 augusti. Idag nådde jag upp till 82% av mål (för varje 25e procent så får man ett gött peppmejl) vilket innebär 123 km. Som runkeeper sa, det verkar inte bättre än att jag krossar mitt mål   !


Måndag 10/9:

Cykel 45 min kl 6.45 Kan väl säga att återhämtningen inte precis var total från söndagens löpning...

Cykel 75 min kl 18. Fick hålla i mig själv ordentligt för att inte skena iväg totalt i mjölksyrelandet. Innan passet så körde jag lite bröstryggsmobilitet, ryggresningar på boll, crunches på boll, fällknivar med boll och båt med rotation. Egentligen är det bättre att ta båltröttande övningar efter passet, men det var innan eller inte alls och då fick det bli innan.


Tisdag 11/9:

Löpning 12.3 km kl 9.30 Kungsgatan-änggården-kungsgatan. 5.30 tempo i snitt. Tog två varv på 1,9 km banan (bra bana, mycket backe för pengarna!) och tog den sista nedförsbacken hela vägen upp en gång och upp till första platån en gång, vilket utgör halva backen. Mina grimaser efter andra gången upp syntes nog bort till Tynnered och skolklassen som iakttog tyckte nog att jag var fläng i bollen.


Cykel 45 min kl 12.10 Hur gott som helst med mat efter dessa två pass.


Veckans tråkiga är att jag sedan i fredags kväll har haft ont i höger axel när jag använder armen... Det kom smygande efter att jag och Henke skojade lite och drog i armarna, verkar inte bättre än att något hamnade på sniskan? Har fått tid hos osteopat-Per på måndag, lika bra att ta en skevhets-check oavsett. Lyckligtvis så gör det inte ont när jag springer och cyklar, förhoppningsvis skall även shapen i morgon gå vägen med viss försiktighet. Hoppas att det skall kännas lite bättre i morgon. Skitaxel. 


Dags att sova, i morgon klockan 7.15 är det dags för veckans fjärde och sista cykelpass!


Fråga: Ett bra vätskebälte som sitter på plats under turen, tar gärna tips på detta tack!

Tar gärna emot tips på goda smoothisar också:)


 

Känner mig som att jag börjar nå en topp, ungefär som när jag var på Åreskutans topp för två somrar sedan, fast löpmässigt sett då.

 
 
Therese

Therese

11 september 2012 22:43

Moa du är min superman!

Recept på smoothie kan jag iaf tillgodose med:

ett halvt paket blåbär, en banan, 2dl havremjölk, lite linfrön, 1 tsk spirulinapulver, en näve bladspenat och lite honung.

MUMMA!

Kraaaaam

theroadtoutopia.blogspot.com

http://www.theroadtoutopia.blogspot.com

Moa Richard

15 september 2012 23:23

Tack goa Therese:)

Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Moa Richard - 19 oktober 2013 23:00

Hej! Jag har nu fått möjligheten att blogga som premiumbloggare hos www.nutraelite.se. Hädanefter så kommer jag dagligen dela med mig av min träning, recept och tips på nya bloggen. Välkommen att följa! http://nutraelite.se/lordagswod/#disqus_t...

Av Moa Richard - 15 oktober 2013 22:53


Fördelen med att ödelägga ryggen ett slag är att resten av kroppen verkligen får vila upp sig, som tex framsida lår! Det kändes som en utvilad kropp (i stora delar åtminstone, inte precis ländryggen då) tog sig an måndag morgon i gymmet efter cykelpa...

Av Moa Richard - 10 oktober 2013 23:34


Fortfarande svullnad, fortfarande saker som gör ont och mina rörelser är långsamma som en 80-årig version av mig själv. Nu är det dock så många färre saker som gör ont, rörligheten ökar för var dag och jag har kunnat ha mina cykelklasser idag och igå...

Av Moa Richard - 5 oktober 2013 13:53


Hade rester av kokad quinoa och tänkte att det säkert kunde bli en god gröt. Det blev det verkligen! 1 port: 1,5 dl kokt quinoa 1,5 dl mjölk (jag tog mandelmjölk) 1 banan, skivad 2 tsk torkad frukt (gojibär och russin idag) Kanel Salt To...

Av Moa Richard - 5 oktober 2013 00:52


Japp, här har vi den. Columna vertebralis. Bärande väggen i huset. Transportväg mellan hjärna och kropp. Sju halskotor, tolv bröstryggskotor, fem ländkotor och sacrum. Riddarna Atlas och Axis på toppen med specialutrustning. Cauda Equina, nervsvans...

Ovido - Quiz & Flashcards