Direktlänk till inlägg 30 november 2012

Träningsvärk deluxe och simskola

Av Moa Richard - 30 november 2012 08:45

Jädrar vilken helg! Sjukt krävande att stå och spänsta, frivända, armhäva och axelpressa i två heldagar. Tur att det stundtals också var teori. Känner fortfarande av värk på sina ställen. Krävande men också väldigt rolig utbildning och nu är jag godkänd GRIT-instruktör:)


Lördag 24/11:
GRIT x hundra gånger ungefär


Söndag 25/11:
GRIT x hundra gånger ungefär. Var det önskvärt att börja hiva runt stänger såhär dag 2? Nej.


Måndag 26/11:
Cykel 45 min kl 6.45 plus stretch och magapp.
Cykel 75 min kl 18.


Tisdag 27/11:
Cykel 45 min vid lunch följt av
Simskola 60 min! Så roligt att lära mig crawla ordentligt. Jag och Helena skall börja öva nu och Andreas är vår grymma lärare. Vi fick testa olika övningar och på slutet kändes det ganska bra faktiskt! Huruvida det blir ett till vansbrosim låter jag vara osagt men det är kul att lära sig nya tekniker.


Onsdag 28/11:
Cykel 45 min kl 7.15 följt av stretch, rehab och magapp. Skulle kört GRIT med Martina men kroppen var inte redo för detta ännu.
Shape kl 19.


Torsdag 29/11:

Rullskidor 5,5 km på lunchen. Kaaallt. Magövningen "kasta tung boll från axelhöjd och fånga på uppstuds" 60 sekunder x3 i gymet efteråt. Perfekta magövningen för starka stakmuskler. Cirkulationsövningar för axlar och nacke, balans, magapp och foamrolling för mina stackars lår som fortfarande känner av sviterna från helgen.

Cykel 90 min kl 18. Innan passet så fick jag låna PT-Roberts foamroller som ser ut som ett medeltida tortyrredskap och rullade lite mer lår. Tror jag måste köpa en sådan!


Idag hoppas jag på plats på Helenas GRIT plyo och rullskidor finns också i planeringslådan. I morgon är det dags för cykelutbildning igen för nya intervallklassen 30/20/10.



Det här är sista längden i tisdags då Andreas passade på att filma. Blir kul att jämföra längre fram!


Trevlig helg!



 
 
Hanna

Hanna

2 december 2012 00:51

Vi får ju simma tillsammans snart :) vad jag kan se på filmen ser det ut som att du behöver få upp armbågarna mer, armarna ser lite för raka ut. Vi ska öva "tumme i armhåla" du å jag :D

http://Cakeagainstshape.bloggplatsen.se

Moa Richard

2 december 2012 10:29

En sak i taget min vän, proffs föds inte på en timme! Klart vi ska simma:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Moa Richard - 19 oktober 2013 23:00

Hej! Jag har nu fått möjligheten att blogga som premiumbloggare hos www.nutraelite.se. Hädanefter så kommer jag dagligen dela med mig av min träning, recept och tips på nya bloggen. Välkommen att följa! http://nutraelite.se/lordagswod/#disqus_t...

Av Moa Richard - 15 oktober 2013 22:53


Fördelen med att ödelägga ryggen ett slag är att resten av kroppen verkligen får vila upp sig, som tex framsida lår! Det kändes som en utvilad kropp (i stora delar åtminstone, inte precis ländryggen då) tog sig an måndag morgon i gymmet efter cykelpa...

Av Moa Richard - 10 oktober 2013 23:34


Fortfarande svullnad, fortfarande saker som gör ont och mina rörelser är långsamma som en 80-årig version av mig själv. Nu är det dock så många färre saker som gör ont, rörligheten ökar för var dag och jag har kunnat ha mina cykelklasser idag och igå...

Av Moa Richard - 5 oktober 2013 13:53


Hade rester av kokad quinoa och tänkte att det säkert kunde bli en god gröt. Det blev det verkligen! 1 port: 1,5 dl kokt quinoa 1,5 dl mjölk (jag tog mandelmjölk) 1 banan, skivad 2 tsk torkad frukt (gojibär och russin idag) Kanel Salt To...

Av Moa Richard - 5 oktober 2013 00:52


Japp, här har vi den. Columna vertebralis. Bärande väggen i huset. Transportväg mellan hjärna och kropp. Sju halskotor, tolv bröstryggskotor, fem ländkotor och sacrum. Riddarna Atlas och Axis på toppen med specialutrustning. Cauda Equina, nervsvans...

Ovido - Quiz & Flashcards