Alla inlägg den 14 november 2011

Av Moa Richard - 14 november 2011 20:30

Hej!


Idag är det måndag och det stod styrka på schemat. Just nu (och oftast) är det roligast med svettig styrka med hög puls, därför blev dagens tema tabataintervaller. Tabata var (eller är?) en japansk doktor som efter svettiga tester kom fram till att intensiva intervaller om 20 sekunder är himla effektivt. De följs alltid av 10 sekunder vila och är alltid åtta till antalet. Riktigt riktiga tabataintervaller skall vara så jobbiga som om någon stod med en pistol mot huvudet på dig, men så ser det oftast inte ut. Skönt är ju det, och inställningen får bara vara att man skall göra sitt bästa utan pistol. Sällskap är absolut att rekommendera för att orka det lilla extra och idag fick Henke stå för det.


Eftersom det numera arbetar en snäll dietist på jobbet så påbörjade jag en kostregistrering idag. Allt, allt skall skrivas ner under nästan en vecka. Skall bli intressant att se hur bra jag äter. Helt illa vet jag att det inte är! Jag tycker att jag är lite väl hungrig om dagarna, kanske jag saknar något? Får jag i mig aningen för mycket socker?


Dagens träning:


20/10x8

Trx atomic pushup

Trx växlande lårcurl

Låg rodd med stång 15 kg (aningen fegt i efterhand... men det vart ju fin teknik i allafall)

Magcykel

Pinanhopp (goddag gravid flodhäst! Noll spänstträning under en månads tid har satt sina spår...)

Kettlebellssving 14 kg

Lizzardwalk

3-stegsdips

Efteråt:

Båt med bollkast 3 kg 90 sekunder

rehabövningar


Dagens elakaste: Pinanhopp tätt följt av atomic pushup!

Dagens bästa: Pinanhopp tätt följt av atomic pushup!


Nu får det bli lite glögg att skriva upp i kostdagboken. Attans att det skall vara så mycket socker i det, ser ju inget bra ut...


Mot tisdag och konditionsfokus!



Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards