Alla inlägg den 29 november 2011

Av Moa Richard - 29 november 2011 09:36

Då har svaret på högskoleprovet kommit... 0.6 på mattedelen och 1.7 på språkdelen, sammanslaget 1.2 Förberedande studier nästan uteslutande i matte. Hm, undrar vart min kompetens ligger... Det verkar som att sjukgymnastprogrammet får klara sig utan mig till våren.

För mig känns det så ofantligt mycket viktigare att kunna springa upp för en backe än att kunna räkna ut arean på en romb. För mig är det så viktigt med välutvecklade, smarta muskler som vet hur dom skall göra en knäböj, undviker ryggproblem, främjar en god hållning samt klarar av alla de övriga krav som vardagen och träningsdagen ställer på den. Detta skiter ju dock Göteborgs universitet i. I den logiska (?) högskolevärlden är det viktigare med mattefunktion än muskelfunktion. Även om det är just muskler du vill arbeta med.


Från det ena till det andra så blev det vila under helgen på grund av förkylning. 

Måndagsträning:

Shape följt av chins i gravitron, armhävningar och liggande rodd. Det får tydligen bli dubbla hantlar på nästa shape.


Idag tisdag:

45 min lunchcykel följt av löpning på bandet och fotrehab. Planen för löpningen är 15 minx2 med promenadpaus i 4 min mellan omgångarna.

Ikväll är det dags för sista tillfället med löpargruppen, det kommer innebära ca 7 min löpning ute x2.



Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards