Direktlänk till inlägg 6 juni 2013

Varbergskraschen

Av Moa Richard - 6 juni 2013 23:54


Helena var pigg nog att ta sig en bild på sitt elände, vilket jag ändå ser som positivt!

Intet ont anandes drog fem brudar ut för att cykla 19 mil som en förberedelse inför Vätternrundan. Turen skulle gå längs med kusten ned till Träslövsläge och sedan inlandet hem. Det blev dock endast två brudar som cyklade vidare från Varberg och hem. Två av de andra fick avsluta turen på akuten och den tredje fick få skjuts hem i bil av snäll pojkvän. Hjärnskakningar, misstänkta revbensfrakturer och skadade mjukdelar i axlar. En skön tur med gott flyt kan verkligen vända ögonblickssnabbt till att bli något mycket obehagligt. Ambulanser, blod och självklart chock, både för de som skadades i vurpan och för Sandra och mig som klarade oss undan.

Det blev ett längre "depåstopp" på sjukan såklart för att se efter hur det gick för de stackars tjejerna Marie och Helena. Som tur är så mår de båda förhållandesvis bra nu. Emma som slog i revbenen har självklart ont i dem och jag hoppas verkligen att hon och övriga drabbade snart skall må bra och kunna fullfölja sitt mål med Vättern.

Jag och Sandra fick som sagt snällt cykla hem själva och notan slutade på 19,2 mil och en utomordentlig cykelbränna.

Dagens påminnelse:
Hur otroligt viktigt det är att hålla fokus på oss själva, cykeln och de andra då vi cyklar i grupp. En riktigt eländig vurpa är bara en halv sekund borta.

Inget mer drama den här veckan tack.
Tjejer, jag tänker på er och hoppas innerligt att vi slipper en repris av det som hände idag.

Cyklade mil: 106. 100-gränsen är därmed tagen och det är jag mycket nöjd med, bra jobbat till mig själv!

 
 
Ingen bild

Miriam

7 juni 2013 12:47

Usch, vad läskigt det låter! Skönt iaf att det inte var någon av er som skadades allvarligt! Det är ju såna kraschar man är så orolig för när man är ute och cyklar.. både ensam och i klunga! Hoppas ni alla hinner bli i bra form till nästa helg iaf!

Moa Richard

7 juni 2013 13:07

Tack Miriam:) Det gick ju bättre än det först såg ut kan man säga. Lycka till nu med din egna cykelutmaning!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Moa Richard - 19 oktober 2013 23:00

Hej! Jag har nu fått möjligheten att blogga som premiumbloggare hos www.nutraelite.se. Hädanefter så kommer jag dagligen dela med mig av min träning, recept och tips på nya bloggen. Välkommen att följa! http://nutraelite.se/lordagswod/#disqus_t...

Av Moa Richard - 15 oktober 2013 22:53


Fördelen med att ödelägga ryggen ett slag är att resten av kroppen verkligen får vila upp sig, som tex framsida lår! Det kändes som en utvilad kropp (i stora delar åtminstone, inte precis ländryggen då) tog sig an måndag morgon i gymmet efter cykelpa...

Av Moa Richard - 10 oktober 2013 23:34


Fortfarande svullnad, fortfarande saker som gör ont och mina rörelser är långsamma som en 80-årig version av mig själv. Nu är det dock så många färre saker som gör ont, rörligheten ökar för var dag och jag har kunnat ha mina cykelklasser idag och igå...

Av Moa Richard - 5 oktober 2013 13:53


Hade rester av kokad quinoa och tänkte att det säkert kunde bli en god gröt. Det blev det verkligen! 1 port: 1,5 dl kokt quinoa 1,5 dl mjölk (jag tog mandelmjölk) 1 banan, skivad 2 tsk torkad frukt (gojibär och russin idag) Kanel Salt To...

Av Moa Richard - 5 oktober 2013 00:52


Japp, här har vi den. Columna vertebralis. Bärande väggen i huset. Transportväg mellan hjärna och kropp. Sju halskotor, tolv bröstryggskotor, fem ländkotor och sacrum. Riddarna Atlas och Axis på toppen med specialutrustning. Cauda Equina, nervsvans...

Ovido - Quiz & Flashcards