Direktlänk till inlägg 17 juni 2013

Post-Vättern

Av Moa Richard - 17 juni 2013 09:49

Det var mycket "för ett dygn sedan var jag där/kände så/gjorde det" igår. Kände mig väldigt Vättern-sentimental. Kände också att det finns ett tomrum nu. Lite som efter studenten, man laddar som tusan, är superglad vid målgång och sen tar det liksom bara slut. Alla dessa timmar på cykeln, fikastoppen och snacket inför.

Det var svårt att somna igår kväll, jag spelade upp sekvenser för mig själv från rundan och tänkte mycket.
Känslan då vinden vände och vi äntligen fick upp farten, backarna som inte var lika tuffa som förra året, soluppgången som började bryta fram över Vättern en stund efter att vi passerat Jönköping. Jag var så glad över solen, förra årets ösregn och huttrande byttes ut mot vacker natur som faktiskt gick att avnjuta i år. Okej att motvinden första tio milen sööög, men jag tar det vädret alla gånger före fjolårets elände.

Förra året dröjde det länge innan jag tog min första tur efteråt, delvis för att jag ställde in siktet på Lidingöloppet och var bortrest ganska mycket under sommaren, delvis för att jag inte var särskilt sugen. I år blir det inte något långt uppehåll. Funderar också på om Gran Fondo i Kungsbacka kunde vara något den 25e augusti. 137 km i vacker natur med en jädra massa backar. Once you pop you can't stop som Pringles hade sagt...

Nästa tänka punkt på lopp-programmet är Falkenbergs stadslopp den 27e juli, om sommarschemat tillåter en tripp ner då. Hade ju varit förtjusande med nytt personbästa på milen och efter att ha sprungit en del i stekheta Portugal så bör inte eventuell sommarhetta vara något problem tänker jag.

Hittills i år har jag genomfört:

Ymerloppet, 42 km längdåkning
Vasaloppets öppna spår, 90 km längdåkning
Hallandsloppet, 96 km cykling
Göteborgsgirot, 67 km cykling
Göteborgsvarvet, 21 km löpning
Vätternrundan, 300 km cykling

61,6 mil. Det är himla kul att ägna sig åt olika motionsformer och hälsosamt för både kropp och själ att få variation. För att vara motionär så måste jag säga att jag jobbat på bra den här våren. Jag kan ha världens bästa hobby. Hur kan man inte vilja uppleva de här sakerna?

När jag satte mig på cykeln till jobbet kl 6.30 i morse för att köra min morgonspinning så var väl inte sittbensknölarna helt nöjda, men det gick ändå helt okej och det är roligt att kunna dela med sig av rundan till deltagarna. Ikväll kör vi igen.



Cykeln får vila sig lite nu, men snart skall vi ut igen! Dags att börja flytta fokuset något mer åt löpningen till dock, känner viss skräck inför Skutan runt bland annat...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Moa Richard - 19 oktober 2013 23:00

Hej! Jag har nu fått möjligheten att blogga som premiumbloggare hos www.nutraelite.se. Hädanefter så kommer jag dagligen dela med mig av min träning, recept och tips på nya bloggen. Välkommen att följa! http://nutraelite.se/lordagswod/#disqus_t...

Av Moa Richard - 15 oktober 2013 22:53


Fördelen med att ödelägga ryggen ett slag är att resten av kroppen verkligen får vila upp sig, som tex framsida lår! Det kändes som en utvilad kropp (i stora delar åtminstone, inte precis ländryggen då) tog sig an måndag morgon i gymmet efter cykelpa...

Av Moa Richard - 10 oktober 2013 23:34


Fortfarande svullnad, fortfarande saker som gör ont och mina rörelser är långsamma som en 80-årig version av mig själv. Nu är det dock så många färre saker som gör ont, rörligheten ökar för var dag och jag har kunnat ha mina cykelklasser idag och igå...

Av Moa Richard - 5 oktober 2013 13:53


Hade rester av kokad quinoa och tänkte att det säkert kunde bli en god gröt. Det blev det verkligen! 1 port: 1,5 dl kokt quinoa 1,5 dl mjölk (jag tog mandelmjölk) 1 banan, skivad 2 tsk torkad frukt (gojibär och russin idag) Kanel Salt To...

Av Moa Richard - 5 oktober 2013 00:52


Japp, här har vi den. Columna vertebralis. Bärande väggen i huset. Transportväg mellan hjärna och kropp. Sju halskotor, tolv bröstryggskotor, fem ländkotor och sacrum. Riddarna Atlas och Axis på toppen med specialutrustning. Cauda Equina, nervsvans...

Ovido - Quiz & Flashcards