Alla inlägg den 25 maj 2013

Av Moa Richard - 25 maj 2013 15:49

Vilken jäkla bra grej den där Runkeeper, efter turen idag kom ett mejl som sa New personal record. Peppmejl, go grej det där.

Av Moa Richard - 25 maj 2013 14:31

Moa hjärta cykla. Jag gillar egentligen att cykla, bara inte just precis nu.


Idag vann backarna... Och motvinden... Och mjölksyran... Planen var från början tio mil men jag var redo att kasta in handduken redan i Utby och det är ungefär milen hemifrån. Det sa jag såklart inte högt men påpekade att jag inte ville cykla en meter över sju mil, det kändes som en bra kompromiss.

Det blåste något alldeles extraordinärt mycket motvind de första milen idag. I Lerum började jag nästan grina. Efter hälften kändes det bättre, för även om vi hade många backar att jobba oss upp för så var det mer vindskyddat och hemvägen orkar man ju alltid. Sen gillar jag backar. Fråga inte varför.

Jag hoppas, något alldeles vansinnigt mycket, att Vätternområdet bjuder på uppehåll och riktigt svag vind den 14/6 från kl 21:58 och ca elva timmar framåt. Snälla. Jag vill se soluppgång i år och slippa sitta och skälla på vinden. Eller dyblöt sitta och hacka tänder.

Hursom så är jag glad att dagens tur blev av. Karaktärsdanande tur är bra tur och det ska bli så jäkla gott att inte cykla nu.

Cyklade mil: 79. 21 to go. Jag tror bestämt att 100-gränsen sprängs i år.

Ovido - Quiz & Flashcards