Direktlänk till inlägg 16 november 2011

Man skulle ha en PT

Av Moa Richard - 16 november 2011 20:15

Hej,


Äntligen börjar vi få lite krispig vintertemperatur. Hade vi bara haft lite mer liftar och fjäll med utgångspunkt Linnéstaden så hade det varit hundraprocentigt. Idag har vi haft strålande sol och kallt, mycket skönt att komma ut med min lunchkund på ett löpskolningspass. Ett av världens bästa jobb tillhör mig. Senaste tiden har det blivit en del sovmorgon också vilket har gjort gott. Periodvis så har jag gått upp 05.20 mest varje dag, och det är blir jag rätt så sliten av. Känns alltid lite stressande på kvällen också när man vet att man snart borde somna eftersom jag kommer vara sjukt trött när klockan ringer. I morgon blir det upp 06.25 och det är nog nästan mitt tidigaste utan obehag.


Rubriken kommer sig av att min konditionsinspiration har varit rätt så trög sedan sist... I sådana lägen är det alltid bra med gruppträning, men det förutsätter att man inte själv jobbar när passen är. Om man har en PT så tänker den åt en och man får garanterat kämpa... hade varit fett nice. Egentligen så vill jag bara hoppa, studsa och springa, men det är fortfarande smygare som gäller på dessa områden. Jag kom ut på ca 2x7 min asfaltslöpning med min löpargrupp igår kväll, och samma med min kund idag. På det visning av olika löpskolningsövningar. Kändes helt okej. Men väntar med längre asfaltspass. Bakslaget ligger inte längre bort än ett puckat infall.


Tisdagsträning:

Innan frukostpass 40 min crosstrainer utan fungerande pulsband, men runt 75-80%

Balansträning på platta

korta utfallssteg

Hade min lunchcykel på 45 min utöver detta, bonusträning


Onsdagsträning:

Hade en idé om styrkepass idag ifall kroppen hade känts fräsch, men jag och Henke gjorde ett bra jobb på måndagens tabatapass så det blev inget med det. Säte, rygg, lår, axlar, mage med mera träningsvärk. Istället blev det:

2x12 min löpning på bandet med gång uppför 4 min mellan. Försöker fokusera mycket på känsla och teknik. När jag nu ändå bygger upp från grunden igen så kan jag ju lika gärna göra det skitbra.

10 min cykel, bibehållen puls 85%

Joystick med skivstång+sneda crunches på pilatesboll. Räknade inte, men tills det sved till tillräckligt.

Rehab


I morgon blir det upprepning, med mindre justeringar av förra onsdagens kinesispass på förmiddagen. Verkar som att jag får sällskap av min klassikermusketör Per, så det blir kul.

På kvällen har jag min vattengympa och jag funderar på om jag skulle passa på att simma en bit innan när jag nu ändå fått en avbokning. 


Kostregistreringen funkar bra, snart upp till bevis. Chokladbiscottin idag, som eventuellt kommer få sällskap av glögg och chokladtårta om en stund, är nog det tyngsta brottet hittills i boken. Kan nog leva med det.


Hippokrates sa en gång att "det som används utvecklas, medan det som inte används degenererar". Klok man. Själv säger jag god kväll:)





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Moa Richard - 19 oktober 2013 23:00

Hej! Jag har nu fått möjligheten att blogga som premiumbloggare hos www.nutraelite.se. Hädanefter så kommer jag dagligen dela med mig av min träning, recept och tips på nya bloggen. Välkommen att följa! http://nutraelite.se/lordagswod/#disqus_t...

Av Moa Richard - 15 oktober 2013 22:53


Fördelen med att ödelägga ryggen ett slag är att resten av kroppen verkligen får vila upp sig, som tex framsida lår! Det kändes som en utvilad kropp (i stora delar åtminstone, inte precis ländryggen då) tog sig an måndag morgon i gymmet efter cykelpa...

Av Moa Richard - 10 oktober 2013 23:34


Fortfarande svullnad, fortfarande saker som gör ont och mina rörelser är långsamma som en 80-årig version av mig själv. Nu är det dock så många färre saker som gör ont, rörligheten ökar för var dag och jag har kunnat ha mina cykelklasser idag och igå...

Av Moa Richard - 5 oktober 2013 13:53


Hade rester av kokad quinoa och tänkte att det säkert kunde bli en god gröt. Det blev det verkligen! 1 port: 1,5 dl kokt quinoa 1,5 dl mjölk (jag tog mandelmjölk) 1 banan, skivad 2 tsk torkad frukt (gojibär och russin idag) Kanel Salt To...

Av Moa Richard - 5 oktober 2013 00:52


Japp, här har vi den. Columna vertebralis. Bärande väggen i huset. Transportväg mellan hjärna och kropp. Sju halskotor, tolv bröstryggskotor, fem ländkotor och sacrum. Riddarna Atlas och Axis på toppen med specialutrustning. Cauda Equina, nervsvans...

Ovido - Quiz & Flashcards