Direktlänk till inlägg 17 november 2011

Dagens pass samt hemträningstips

Av Moa Richard - 17 november 2011 13:03

Goddag!


Ingen sol idag utan jämngrå söndagshimmel. Men det gör inget, jag är odödlig idag och hade ett jättebra pass tillsammans med Per. Delad glädje, dubbel glädje... det ligger något i den frasen. 


30 s jobb- 7 s vila- 30 s nästa övning x4, efter det 45 s vila till nästa station. 


Kinesis "dra igång motorn"-hög rodd+utfallsglidaren åt sidan med press på toppen 5 kg

Kinesis Flyes+ sprawls

Kinesis Y-axel+spänstcurl

Kinesis Crunch med motstånd+rush mot bänk, fokus frånskjut

Chins gravitron (var lite starkare än förra veckan, höll mig på 25 kg avdrag hela vägen)+ Ryggresning på bänk

3-stegsdips+magrodd på bräda

Bonus: 90 s båt "dra i sneda repet"


Inte säkert att det blir någon simning innan vattengympan, har en del program att pilla med.


Syster L och Frida L har efterfrågat hemträningsvarianter, här är de som jag nämde i telefon härom kvällen. Med reservation för usla bilder och udda minspel. Både fotograf och jag var nog lite skakis...


Ta med gummibandet ut på hundpromenaden och kör dessa vid ett träd:


Hög rodd, för övre del rygg och baksida axel

   



Bröstpress, för bröst och framsida axel  

   



Bicepscurl                              Triceps overhead                                              Axellyft, ffa axelns mellersta del

stanna en bit ifrån bröstet      håll ihop armbågar och håll still överarmarna    stanna vid axelhöjd, håll emot på 

och håll still överarmar          händer mot öron->upp till rak arm                     väg ned

                                               


Mellansätesmuskeln                                        Draken- universalövning! Bla fotledstabilitet, balans, bål, rörlighet 

steg rakt ut åt sidan ->                                    i baksida lår. Använd en sten el liknande som vikt, det ser tufft ut

steg åt andra sidan       

Undvik rotation i höften                                             

                                                                                                               Start/stopp            rak arm hela vägen, tills press i botten. Försök                                                                                                        hålla höftben parallella mot golvet i botten



Hemma efter promenad:

Alla har fått en pilatesboll i julklapp, använd den tex såhär framför tvn:


8:an med höften             Titta över axel, höft kvar framåt

                       



Oj, det här tog ju en stund! Backintervaller får komma med i morgon.


 
 
Ingen bild

Moa

17 november 2011 14:09

Okej, det såg annorlunda ut med textplacering när jag skrev det...

 
Lillian

Lillian

20 november 2011 22:11

Just texten är lite förvirrande... Men tack för tipsen!

http://lilliansfoto.blogg.se

 
Pim

Pim

2 december 2011 14:25

SNYGGA människa! ge mig din kropp hurtis bullis pussiss

http://xoxopim.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Moa Richard - 19 oktober 2013 23:00

Hej! Jag har nu fått möjligheten att blogga som premiumbloggare hos www.nutraelite.se. Hädanefter så kommer jag dagligen dela med mig av min träning, recept och tips på nya bloggen. Välkommen att följa! http://nutraelite.se/lordagswod/#disqus_t...

Av Moa Richard - 15 oktober 2013 22:53


Fördelen med att ödelägga ryggen ett slag är att resten av kroppen verkligen får vila upp sig, som tex framsida lår! Det kändes som en utvilad kropp (i stora delar åtminstone, inte precis ländryggen då) tog sig an måndag morgon i gymmet efter cykelpa...

Av Moa Richard - 10 oktober 2013 23:34


Fortfarande svullnad, fortfarande saker som gör ont och mina rörelser är långsamma som en 80-årig version av mig själv. Nu är det dock så många färre saker som gör ont, rörligheten ökar för var dag och jag har kunnat ha mina cykelklasser idag och igå...

Av Moa Richard - 5 oktober 2013 13:53


Hade rester av kokad quinoa och tänkte att det säkert kunde bli en god gröt. Det blev det verkligen! 1 port: 1,5 dl kokt quinoa 1,5 dl mjölk (jag tog mandelmjölk) 1 banan, skivad 2 tsk torkad frukt (gojibär och russin idag) Kanel Salt To...

Av Moa Richard - 5 oktober 2013 00:52


Japp, här har vi den. Columna vertebralis. Bärande väggen i huset. Transportväg mellan hjärna och kropp. Sju halskotor, tolv bröstryggskotor, fem ländkotor och sacrum. Riddarna Atlas och Axis på toppen med specialutrustning. Cauda Equina, nervsvans...

Ovido - Quiz & Flashcards