Direktlänk till inlägg 22 november 2011

Sträckt skinka är inte lika god som rökt

Av Moa Richard - 22 november 2011 15:00

Goddagens,


Gårdagens pass blev en riktig höjdare som avslutades med 30+30x2 utfallshopp och magcykel. Är man inte urkramad efter grundpasset så är man förmodligen det efter denna avrundning, åtminstone om man hoppar som om man menar det. Enda minuset var att jag lyckades sträcka någonting åt skinkan till, tror att gluteus medius kan vara den skyldige. Kände att det hände redan i början av passet, men det var liksom inte läge att kasta in handduken och jag var ju så stark... Så himla tråkigt när sånt händer, men hellre en sträckt skinka någon gång än en slapp skinka alltid!


Dagens tänkta löppass på bandet innan min lunchcykel gick fetbort i och med skinkan. Att cykla känns helt okej, och det underlättade ju helt klart mitt jobb som spinninginstruktör. Tog i ordentligt för att kompensera lite för övrigt träningsbortfall idag. Kvällens löpargrupp får ledas från cykel, men de är dom ju vana vid sedan tidigare. Rocky Balboas tränare gjorde så och det gick ju bra för honom, Rocky alltså. 


Från och med vårterminen så skall jag börja köra shape, en funktionell styrkeklass. Det skall bli skitskoj, men jag har ingen aning om hur en sån klass brukar se ut. Därför har jag bokat in mig i morgon på ett sådant pass i morgon och skall försöka komma iväg på en del pass till för lite olika instruktörer. Hoppas att min skinka är sig själv igen tills i morgon så att jag kan köra fullt ut och ta igen dagens missade löpning som uppvärmning.

Rekar runt lite på nätet för övningsinspiration till min shape, och det är alltid lika roligt att se hur dessa klipp ser ut. Tjej i bild = ingen musik och minimalt med kläder, gärna rosa hotpants. Kille i bild= Hårdkokt, risig rockmusik och gärna armykläder. Härligt med nytänk tycker jag! Om du sitter där på några Shape-favoriter så tackar jag ödmjukast för tips:)


Slänger in en liten lunchbonus idag. Att slänga in en rå laxfilé i mikron gör ju ingen glad, men detta:

Laxfilé+finhackad rödlök+dill eller gräslök+lite lätt creme fraische+dijonsenap+ salt och peppar. Mixa ihop till en färs och stek någon minut på var sida. Fyra laxfiléer blir fyra biffar.

Kalaslunch och ett av ganska få sätt, tycker i allafall jag, som gör sig bra i mikro när det kommer till att värma fisk!

 

Moas Muskulösa laxburgare i vetesurdegsbröd med hemlagad hamburgerdressing (som originalet på tub fast betydligt bättre näringsmässigt) och sallad. Hade jag haft ett par bönor i kylen så skulle jag lagt till det. 


Tillbaka till jobbet för eftermiddagsronden.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Moa Richard - 19 oktober 2013 23:00

Hej! Jag har nu fått möjligheten att blogga som premiumbloggare hos www.nutraelite.se. Hädanefter så kommer jag dagligen dela med mig av min träning, recept och tips på nya bloggen. Välkommen att följa! http://nutraelite.se/lordagswod/#disqus_t...

Av Moa Richard - 15 oktober 2013 22:53


Fördelen med att ödelägga ryggen ett slag är att resten av kroppen verkligen får vila upp sig, som tex framsida lår! Det kändes som en utvilad kropp (i stora delar åtminstone, inte precis ländryggen då) tog sig an måndag morgon i gymmet efter cykelpa...

Av Moa Richard - 10 oktober 2013 23:34


Fortfarande svullnad, fortfarande saker som gör ont och mina rörelser är långsamma som en 80-årig version av mig själv. Nu är det dock så många färre saker som gör ont, rörligheten ökar för var dag och jag har kunnat ha mina cykelklasser idag och igå...

Av Moa Richard - 5 oktober 2013 13:53


Hade rester av kokad quinoa och tänkte att det säkert kunde bli en god gröt. Det blev det verkligen! 1 port: 1,5 dl kokt quinoa 1,5 dl mjölk (jag tog mandelmjölk) 1 banan, skivad 2 tsk torkad frukt (gojibär och russin idag) Kanel Salt To...

Av Moa Richard - 5 oktober 2013 00:52


Japp, här har vi den. Columna vertebralis. Bärande väggen i huset. Transportväg mellan hjärna och kropp. Sju halskotor, tolv bröstryggskotor, fem ländkotor och sacrum. Riddarna Atlas och Axis på toppen med specialutrustning. Cauda Equina, nervsvans...

Ovido - Quiz & Flashcards