Direktlänk till inlägg 23 november 2011

Hur lätt är det att komma fram om man inte vet vart man ska?

Av Moa Richard - 23 november 2011 13:13

Jag frågade mig själv vart jag skulle i våras och insåg att jag inte visste det. Jag visste mest att jag ville bli en vassare version av mig själv. Vem fan vill inte det då? Jag har aldrig träffat någon som vill bli en sämre version av sig själv i allafall.

Det fick bli ett midnattslopp till att börja med för att veta åt vilket håll jag skulle springa. Efter det kom jag fram till att det är kul med lopp, lika bra att fortsätta gå åt det hållet. Det har sällan varit så kul att träna som nu, när jag vet att allt som byggs upp nu faktiskt kommer räknas den dagen det är dags för nästa lopp. På ett sätt känns det som lång tid att vänta enda till 12 maj för nästa lopp, samtidigt är det skönt att det finns tid för uppbyggnad av starka fötter, lungor och inte minst psyke. Hjärnan är ofta mer svårflirtad en musklerna, helt klart. Det är ju jobbigt när det är jobbigt!


Skinkan är fortfarande inte tillbaka i dugligt skick, så någon shape vart det inte tal om idag. Även fast jag aldrig har varit på en sådan klass så kan jag räkna ut med nattmössa på att benen får ta en stor fet smäll med massor av utfallsaktiga studsar i olika riktningar. Gör ett nytt shape-försök på måndag!


Dagens träning:

20 min crosstrainer, 75-80%

Cirka 12 repetitioner per set(3 st) av nedanstående övningar. Någon bonus här och var eftersom det verkar korkat att sluta vid 12 om jag råkar orka 13 eller 14. Fattar för övrigt inte varför så få använder sig av kinesisväggen, den är ju klockren. 

Kinesis pulldown + hög rodd 

Kinesis uppåt- + nedåtgående flyes 

Kinesis liggande- + stående bicepscurl 

Kinesis triceps overhead + pushdown

Kinesis Y + T med hantlar 

Kinesis axellyft åt sidan + axelpress

Kinesis lateralflexion 15+15x3

Ryggresningar på pilatesboll x3

Sneda crunch på pilatesboll x3

Avrundning 12 min på crosstrainer, 75-80%


Hoppas på löparvänlig skinka i morgon, det är hög tid för ett pass...


Vart ska du?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Moa Richard - 19 oktober 2013 23:00

Hej! Jag har nu fått möjligheten att blogga som premiumbloggare hos www.nutraelite.se. Hädanefter så kommer jag dagligen dela med mig av min träning, recept och tips på nya bloggen. Välkommen att följa! http://nutraelite.se/lordagswod/#disqus_t...

Av Moa Richard - 15 oktober 2013 22:53


Fördelen med att ödelägga ryggen ett slag är att resten av kroppen verkligen får vila upp sig, som tex framsida lår! Det kändes som en utvilad kropp (i stora delar åtminstone, inte precis ländryggen då) tog sig an måndag morgon i gymmet efter cykelpa...

Av Moa Richard - 10 oktober 2013 23:34


Fortfarande svullnad, fortfarande saker som gör ont och mina rörelser är långsamma som en 80-årig version av mig själv. Nu är det dock så många färre saker som gör ont, rörligheten ökar för var dag och jag har kunnat ha mina cykelklasser idag och igå...

Av Moa Richard - 5 oktober 2013 13:53


Hade rester av kokad quinoa och tänkte att det säkert kunde bli en god gröt. Det blev det verkligen! 1 port: 1,5 dl kokt quinoa 1,5 dl mjölk (jag tog mandelmjölk) 1 banan, skivad 2 tsk torkad frukt (gojibär och russin idag) Kanel Salt To...

Av Moa Richard - 5 oktober 2013 00:52


Japp, här har vi den. Columna vertebralis. Bärande väggen i huset. Transportväg mellan hjärna och kropp. Sju halskotor, tolv bröstryggskotor, fem ländkotor och sacrum. Riddarna Atlas och Axis på toppen med specialutrustning. Cauda Equina, nervsvans...

Ovido - Quiz & Flashcards