Direktlänk till inlägg 4 april 2012

SUMMERING MARS

Av Moa Richard - 4 april 2012 09:27

Cykelpass: 15 st, 13 timmar.

Styrkepass: 11 st.

Löpning: 8 pass, varav 2 intervallpass och 1 teknikpass på löparkursen.

Övrig kondition: 8 pass. 6 sportsmotion, 1 boxning, 1 crosstrainer.

Yoga: 1 pass.


Passtotal: 41.

Vilodagar: 5.


Känsla: Ja, vad ska man säga? Innan hälsenekraschen så var jag odödlig, sen blev jag visst väldigt dödlig, först genom hälen men sen även med förkylning. Månadens påminnelse; ta inget för givet och lyssna på kroppen. Smärta är en varningssignal som skall tas på allvar. Hädanefter så kommer jag bara utgå ifrån att om det känns för motigt så är det inte jag som är lat utan kroppen som säger ifrån. Latmasken bor inte i mig och jag gillar ju det jag gör.


Vad hände med mera yoga föresten? Det är dock fortfarande tätare besök på mattan än tidigare.

Nu vänder jag blicken mot ett infektionsfritt april med torr näsa och glad hälsena. Drygt en månad kvar till Göteborgsvarvet nu och dags att lägga till de sista pusselbitarna. Det kommer bli bra!

 

 
 
Ingen bild

McRoger´s

4 april 2012 17:29

Hejsan Moa! Täta dagar förstår jag!Instämmer på din; "månadens påminnelse". Jag har levt stor del av mitt liv som odödlig. Allteftersom varningssignalerna blev fler och kraftigare fick jag ta i hårdare och hårdare för att övervinna dem... istället för att lyssna.
Tar man i för mycket och för länge så blir det inte bra, jag har ju provat. Så BRA TÄNKT Moa! Säger kroppen ifrån och det känns motigt behöver det verkligen inte vara lathet... sannolikt absolut inte i ditt fall.
Skall bli kul att se hur väl ni klarar Gbg-varvet du & Lillian! Jag och killarna skall tokheja på er! :-D
En riktigt (fit) Glad Påsk
Önskar
McRoger´s Thorstensson på Onsala

 
Ingen bild

Hanna

4 april 2012 21:07

Bra månad Moa! Som du vet så beundrar jag dig å all träning du hinner och orkar med :) Du får berätta hur dina nya löparskor är, förstår att dom är lite plattare än vad du brukat ha. Jag skulle aldrig kunna springa utan megadämpning å stöd i hålfoten! Stor kram :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Moa Richard - 19 oktober 2013 23:00

Hej! Jag har nu fått möjligheten att blogga som premiumbloggare hos www.nutraelite.se. Hädanefter så kommer jag dagligen dela med mig av min träning, recept och tips på nya bloggen. Välkommen att följa! http://nutraelite.se/lordagswod/#disqus_t...

Av Moa Richard - 15 oktober 2013 22:53


Fördelen med att ödelägga ryggen ett slag är att resten av kroppen verkligen får vila upp sig, som tex framsida lår! Det kändes som en utvilad kropp (i stora delar åtminstone, inte precis ländryggen då) tog sig an måndag morgon i gymmet efter cykelpa...

Av Moa Richard - 10 oktober 2013 23:34


Fortfarande svullnad, fortfarande saker som gör ont och mina rörelser är långsamma som en 80-årig version av mig själv. Nu är det dock så många färre saker som gör ont, rörligheten ökar för var dag och jag har kunnat ha mina cykelklasser idag och igå...

Av Moa Richard - 5 oktober 2013 13:53


Hade rester av kokad quinoa och tänkte att det säkert kunde bli en god gröt. Det blev det verkligen! 1 port: 1,5 dl kokt quinoa 1,5 dl mjölk (jag tog mandelmjölk) 1 banan, skivad 2 tsk torkad frukt (gojibär och russin idag) Kanel Salt To...

Av Moa Richard - 5 oktober 2013 00:52


Japp, här har vi den. Columna vertebralis. Bärande väggen i huset. Transportväg mellan hjärna och kropp. Sju halskotor, tolv bröstryggskotor, fem ländkotor och sacrum. Riddarna Atlas och Axis på toppen med specialutrustning. Cauda Equina, nervsvans...

Ovido - Quiz & Flashcards