Alla inlägg den 4 april 2012

Av Moa Richard - 4 april 2012 09:27

Cykelpass: 15 st, 13 timmar.

Styrkepass: 11 st.

Löpning: 8 pass, varav 2 intervallpass och 1 teknikpass på löparkursen.

Övrig kondition: 8 pass. 6 sportsmotion, 1 boxning, 1 crosstrainer.

Yoga: 1 pass.


Passtotal: 41.

Vilodagar: 5.


Känsla: Ja, vad ska man säga? Innan hälsenekraschen så var jag odödlig, sen blev jag visst väldigt dödlig, först genom hälen men sen även med förkylning. Månadens påminnelse; ta inget för givet och lyssna på kroppen. Smärta är en varningssignal som skall tas på allvar. Hädanefter så kommer jag bara utgå ifrån att om det känns för motigt så är det inte jag som är lat utan kroppen som säger ifrån. Latmasken bor inte i mig och jag gillar ju det jag gör.


Vad hände med mera yoga föresten? Det är dock fortfarande tätare besök på mattan än tidigare.

Nu vänder jag blicken mot ett infektionsfritt april med torr näsa och glad hälsena. Drygt en månad kvar till Göteborgsvarvet nu och dags att lägga till de sista pusselbitarna. Det kommer bli bra!

 

Av Moa Richard - 4 april 2012 09:10

Jaha...


Det är inte lika kul att skriva när det gått dåligt men jag antar att man inte kan vinna jämt. Vaknade i torsdags morse med förkylning och den sitter fortfarande kvar. Mår skapligt nu men är fortfarande snorig. Hälsenan känns bra, lite stel men gör inte ont. Kommer avvakta med värsta sortens spänstträning ett tag till men det känns helt okej att börja springa lite lagom.


Onsdag 28/3

Crosstrainer 40 min på lunchen, en behaglig nivå, runt 75%.

Höftövning och excentriska tåhävningar.


Shape 55 min på kvällen.


Torsdag 29/3

Vaknade och mådde dåligt. Enbart vattengympan och där var jag passiv.


Fredag 30/3

2 timmar cykel. Fick självklart ta det lugnare än vanligt här med tanke på tillstånd. Anledningen till att jag inte vickade bort denna var att det var en specialklass med Danstema som jag körde ihop med Therese. Synd att må dåligt när det är special, men det var ändå en kul klass och första gången jag körde med någon annan.


Lördag 31/3

Sportsmotion-repning ett par timmar. Aktivt jobb ca 2,5 timmar. Det var väldigt skönt att åka till Stenungsbaden och basta och bada efteråt och ta det lugnt!


Söndag 1/4

Vila, äntligen. Så jäkla skönt att bara basta, bubbla och gotta sig.


Måndag 2/4

Sportsmotion-repning, 45 min kondition.

Excentriska tåhävningar.


Tisdag 3/4

Cykel 45 min.

Löpning ca 3,5 km fördelat på 60 min med min löpargrupp. Mina nya, lite lättare och neutrala löparskor kändes toppen. Skall dock se till att ta det lugnt i början med dem eftersom fötterna är vana vid ena annan typ av skor med mycket mer dämpning. De nya blir främst till kortare pass och intervaller.


onsdag 4/4

Hade så gärna sprungit idag! Solen skiner ute, men min näsa säger att jag får hålla lite till, tyvärr...


Shape 55 min blir det dock ikväll.


Hoppas på att känna mig redo för ett lite lättare löppass i morgon bitti. Det hade känts skönt att få ett pass innan jag drar till London på kvällen, helgen där kommer att bli träningsfri. Bara ett snällt, lugnt och hetsfritt pass, snälla snälla förkylningen...


Stenungsbaden på söndagen. Hur skönt som helst att bara slappa och ta hand om förkylning istället för att "jobbträna" som det annars har blivit en hel del av denna förkylningsomgången. Vill absolut åka på spa igen, synd att servicen i restaurangen var så rysligt dålig här på Stenungsbaden, det var ju så bra i övrigt.


Nu blir det åka av! Mina nya New balance känns snabba. Det var kul att se hur mitt steg utvecklats på filmningen vid utprovningen. Även om jag fortfarande vill vara pronationsMoa i luften så sätter jag sedan i tyngden på en fin rak linje och det ser ungefär tusen gånger bättre ut än för fem år sedan. Jättekul att det händer grejer. Utmaningen är att hålla kvar det fina steget även när kroppen är trött under längre pass. Kan varmt tipsa om att ta hjälp av trevliga Susanne på Löplabbets tjejbutik ovanpå Akademibokhandeln på Östra hamngatan, hon är kunnig och seriös.



Ovido - Quiz & Flashcards