Direktlänk till inlägg 11 april 2012

V som i Va satan snart är det vätternrunda...

Av Moa Richard - 11 april 2012 21:51

Börjar känna viss panik över detta faktum. Det längsta jag cyklat är knappt hälften av de 300 km som skall rivas av 16e juni. Jag önskar kvällstid och helgtid till att komma ut på ordentliga turer! Just nu är det förbannat dåligt med det och det verkar inte ljusna än på ett tag. Nästa söndag blir första uteturen. Spinning i all ära, men det är inte samma grej. Å, lite stressad över den uteblivna utecyklingen... Minst hundra mil innan 16 juni skall det ju bli...


Göteborgsvarvet börjar också närma sig, en månad kvar. Här känns det mycket bättre vad gäller förberedelser. Vågar inte dra iväg för långt ut i intervall-landet just nu, hälsenan känns inte ond men lite stel efter löpning och min känsla är att det är snällare pass som gäller, ackompanjerade av tåhävningar. Funderar på att helt släppa kilometertidskoll och helt fokusera på känsla. Vad är det viktigaste med uppgiften som väntar? Att springa så hårt så att jag storknar på varvet och har dödsångest framme vid mål (mycket bra tid på den!)? Att faktiskt kunna njuta av turen (inte lika bra tid)? Jag känner mig lite kluven här... När jag äntligen är anmäld och i hyfsad form så hade det varit kul att verkligen krossa mina egna förväntningar på vart gränsen går... samtidigt så är jag lite obs på lilla hälsenan nu... Får nog suga på den karamellen en stund, har varit vaken på tok för länge för att kunna ha svar på sådana fysmysterier just nu...


Tisdag 10/4:

Cykel 45 min följt av

Shape 45 min

Excentriska tåhävningar skall nu ingå i den dagliga rutinen, 3x15, 1-2 ggr om dagen. Slutar skriva ned dem nu...

Hade min mysiga löpargrupp på kvällen och det innebar ca 4,5 km löpning fördelat på 1 timme, som att ta trappen på kontoret fast på träningbranschens sätt?

Har riktigt go träningsvärk i delar av överkroppen och magen efter shapen, gjorde som jag uppmanar mina deltagare till och "tog i som att jag menade det".


Onsdag 11/4:

Löpning ca 8 km på bandet. Ville ha mjukare underlag och så regnade det. Kändes tungt idag, lite som att springa i sand. Blir endast sportsmotion-repning som fysisk aktivitet i morgon. Hälsenan kändes helt bra under passet men är lite stel nu efteråt. Shapen med sina hopp hjälpte säkert inte till där.

Shape 55 min på kvällen. Höger axel känns lite sliten och det märker jag av lite när jag lägger mig på högersidan i sängen, passar nog rätt bra att dra ned något på styrka nu till förmån för löpning och cykel. Om jag nu kommer ut på några satans cykelturer. Tur att det även finns vilja att ta av...





 
 
Ingen bild

Lina aka Finskan

11 april 2012 22:49

Du e verkligen helt grym Moa!
En jätte fin blogg har du skaffat med:)
Kom å tänka på min vän Magdalena som ska
Köra sin andra Ironman nu, bloggen maggiestar.
Hon tränar "BARA" på känsla, den kanske hade vart
Rolig för dig å läsa:))
Hoppas allt är väl annars, kramar

Moa Richard

12 april 2012 20:25

Finskan, hej!

Tack för uppmuntrande ord, det kan man aldrig få för många av:)
Jag spanade in hennes blogg, verkar vara en härlig tjej!
Ha det fint så ses vi på herrgården!

Kram på dig

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Moa Richard - 19 oktober 2013 23:00

Hej! Jag har nu fått möjligheten att blogga som premiumbloggare hos www.nutraelite.se. Hädanefter så kommer jag dagligen dela med mig av min träning, recept och tips på nya bloggen. Välkommen att följa! http://nutraelite.se/lordagswod/#disqus_t...

Av Moa Richard - 15 oktober 2013 22:53


Fördelen med att ödelägga ryggen ett slag är att resten av kroppen verkligen får vila upp sig, som tex framsida lår! Det kändes som en utvilad kropp (i stora delar åtminstone, inte precis ländryggen då) tog sig an måndag morgon i gymmet efter cykelpa...

Av Moa Richard - 10 oktober 2013 23:34


Fortfarande svullnad, fortfarande saker som gör ont och mina rörelser är långsamma som en 80-årig version av mig själv. Nu är det dock så många färre saker som gör ont, rörligheten ökar för var dag och jag har kunnat ha mina cykelklasser idag och igå...

Av Moa Richard - 5 oktober 2013 13:53


Hade rester av kokad quinoa och tänkte att det säkert kunde bli en god gröt. Det blev det verkligen! 1 port: 1,5 dl kokt quinoa 1,5 dl mjölk (jag tog mandelmjölk) 1 banan, skivad 2 tsk torkad frukt (gojibär och russin idag) Kanel Salt To...

Av Moa Richard - 5 oktober 2013 00:52


Japp, här har vi den. Columna vertebralis. Bärande väggen i huset. Transportväg mellan hjärna och kropp. Sju halskotor, tolv bröstryggskotor, fem ländkotor och sacrum. Riddarna Atlas och Axis på toppen med specialutrustning. Cauda Equina, nervsvans...

Ovido - Quiz & Flashcards