Direktlänk till inlägg 12 april 2012

Nu blir det känsla

Av Moa Richard - 12 april 2012 20:26

Okej, skit i kilometertid, nu blir det bara på känsla. Kroppen och framför allt då hälsenan får bestämma över hur snabbt det går. Icke att förväxla med vad som känns behagligt och mysigt dock, så jobbar jag inte. Vill jag ha godisskåls-träning så går jag på yoga och det tänker jag för övrigt göra i morgon, skall bli gott att ta ett pass med Elin.

Säger kroppen ja så blir det först uppstart med ny löpargrupp kl 7.00 där vi kommer köra ca 7 km löpning med fartlek (fartlek nästan uteslutande för dem, jag gapar mest) och sedan ett eget löppass på 8 km innan min kvällscykel nu när jag fått håltimma där. Löpning nummer två beror dock helt på hälsenan. Stressad måstelöpning kommer bara gå åt helvete så det stryker vi troligtvis på livstid.


Köpte chiafrön idag, det ryktas om att detta superfrö skall hjälpa uthålligheten och återhämtningen på traven så det är väl bara att addera detta till superAloe veran. Bär och grönsaker har jag varit fantastiskt duktig på att äta hela veckan. Nästa grej är att hitta rödbetsjuice. Gjorde en linsgryta som jag hittade recept på i senaste runners world, har ätit den i tre dagar nu och det gör jag aldrig om. Mat får gärna vara hälsosam men den behöver inte smaka birkenstock-tofflor, hua.


Nu kommer klockan ringa 05.25 en dag till, sen kommer jag få gå upp nästan TRE timmar senare i två dagar, gudars skymning så gött det skall bli!


Verkar som att det kan bli lite cykel på lördag efter bagerijobb, det skulle vara fint att ta årets första tur i den vackra naturen runt Hunnebo. Min "Hundra miiiil innan vätteeeern!"-ångest skulle även dämpas en pytteliten smula.

Jag kanske just nu ger intrycket av att jag inte gillar att cykla, men det gör jag, mycket. Det jag inte gillar är att känna mig dåligt förberedd inför en viktig uppgift. Att cyklingen tar sådan tid i anspråk är ett minus; det skall pumpas däck och hittas upp en bra cykelväg där man får in en rytm utan rödljus och allt för mycket bilar. När väl tiden finns så är det helt fantastiskt, annars föredrar jag löpningen där det bara är att dra på sig skorna ock köra. 


Torsdag 12/4:

Sportsmotion-repning kondition ca 45 min. Det börjar kännas bra nu med koreografin men jag är riktigt nervös inför att stå på scen om en vecka, usch. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Moa Richard - 19 oktober 2013 23:00

Hej! Jag har nu fått möjligheten att blogga som premiumbloggare hos www.nutraelite.se. Hädanefter så kommer jag dagligen dela med mig av min träning, recept och tips på nya bloggen. Välkommen att följa! http://nutraelite.se/lordagswod/#disqus_t...

Av Moa Richard - 15 oktober 2013 22:53


Fördelen med att ödelägga ryggen ett slag är att resten av kroppen verkligen får vila upp sig, som tex framsida lår! Det kändes som en utvilad kropp (i stora delar åtminstone, inte precis ländryggen då) tog sig an måndag morgon i gymmet efter cykelpa...

Av Moa Richard - 10 oktober 2013 23:34


Fortfarande svullnad, fortfarande saker som gör ont och mina rörelser är långsamma som en 80-årig version av mig själv. Nu är det dock så många färre saker som gör ont, rörligheten ökar för var dag och jag har kunnat ha mina cykelklasser idag och igå...

Av Moa Richard - 5 oktober 2013 13:53


Hade rester av kokad quinoa och tänkte att det säkert kunde bli en god gröt. Det blev det verkligen! 1 port: 1,5 dl kokt quinoa 1,5 dl mjölk (jag tog mandelmjölk) 1 banan, skivad 2 tsk torkad frukt (gojibär och russin idag) Kanel Salt To...

Av Moa Richard - 5 oktober 2013 00:52


Japp, här har vi den. Columna vertebralis. Bärande väggen i huset. Transportväg mellan hjärna och kropp. Sju halskotor, tolv bröstryggskotor, fem ländkotor och sacrum. Riddarna Atlas och Axis på toppen med specialutrustning. Cauda Equina, nervsvans...

Ovido - Quiz & Flashcards